Hoe zouden jullie een meditatiecentrum taggen?

Een meditatiecentrum, een plek waar meditatie wordt geleerd en beoefend. Ik dacht, dit is een amenity. In die categorie bevinden zich o.a. eet- en drinkgelegenheden, scholen, apotheken, bordelen, bioscopen, dojo’s, moskeeën en verkoopautomaten.

Omdat er een vaardigheid geleerd en ge/beoefend wordt lijkt de meest geschikte tag mij, bij gebrek aan een specifiekere tag, school. Als je echter de wiki-pagina’s hiervan leest lijkt dit voornamelijk bedoeld voor basis- en middelbare scholen, en dan zijn er nog college en university voor de officiële vervolgopleidingen.

Er zijn nog een paar specifieke school-tags, te weten music_school, driving_school en language_school, en je hebt bijvoorbeeld ook het hierboven al genoemde dojo voor de vechtsport, maar hoe tag je bijvoorbeeld een dansschool of een gebouw waarin trainingen worden gegeven aan mensen in het bedrijfsleven?

Ik zag dat de Volksuniversiteit in Utrecht, ook een onofficiëel opleidingsinstituut dat allerlei cursussen verzorgd, is getagd met amenity=school, en heb het meditatiecentrum dat ik op de kaart wilde zetten ook maar op die manier getagd, met daarbij de specificatie school=meditation (zelfverzonnen, school=meditation ben ik nergens tegengekomen, maar de wiki beschrijft de sleutel school waarmee men het type school kan specificeren).

Ik vond nog een proposed feature uit 2012 waarin de tag amenity=meditation_centre werd voorgesteld, maar die heeft de status Abandoned en is wereldwijd maar zestien keer gebruikt. Jammer, want dit lijkt me een zeer passende tag.

Ik was een beetje teleurgesteld in OpenStreetMap toen ik de afgelopen week na me over het gebrek aan een goede tag voor meditatiecentra gefrustreerd te hebben ook nog eens geen goede tag voor gemeentegroen kon vinden en de discussies hierover las. OpenStreetMap bestaat ruim 12 jaar en nog steeds is er geen goede tag voor dit soort alomtegenwoordige zaken?!

Hoe zouden jullie een meditatiecentrum taggen?

Dus er is een proposal.

Het lijkt me een zinvolle tag. De enige vraag die in me opkomt is of er nog meer is wat in deze ‘richting’ ligt en wat in de discussie kan worden meegenomen. Valt b.v. yoga onder meditatie? Hoe zit dat met spirituele centra, esp-trainingen, tarot- en astrologiescholen, vrijmetselaars enzovoort?

edit: Er kan, met andere woorden, altijd iemand langskomen die voor een meer holistische aanpak pleit. :wink:

Wat een gepaste stilte in deze discussie.

amenity=meditation_centre