Hoe vind ik de changesets van iemand die plots z'n account opzegt?

Eigenlijk weer een nieuw dingetje in OSM Je kunt kennelijk ook je account zelf opzeggen. In dit geval onmiddelijk toen mapper een welkomstbericht kreeg met wat tips.

Je heet dan plots ‘verwijderd’
Het lastige dat je dan niet meer simpel kunt zien wat iemand allemaal heeft aangepast in korte tijd zoals deze startende mapper die in hoog tempo van alles ging aanpassen.
Gebouwen uitlijnen met pdok, wegklasses aanpassen… de bekende access=no combinaties met foot=yes en bicycle=yes.
Wanneer iemand z’n accountnaam veranderde had ik wel een trucje, maar ja wat heeft hij/zij hier verder gedaan?

Iemand enig idee hoe je dan snel die andere 17 changesets kunt opsporen? Nu ben ik ze even kwijt.

Edit… Kom er denk ik wel uit met deze tool

1 Like

Je kunt alle changeset terug halen door de request uit te lezen en de uid van de changeset in OSMCha te filteren

voor het uitlezen van het request type je ctrl+shift+C en dan bij netwerk selecteer je XHR en dan refresh je dan zie je één request en daar kun je bij resonse achterin de uid zien.
voor Syl_ is dat 17830497

1 Like

Ahh… mooi … ga het proberen. Het is overigens geen vernieling, maar toch…

Aanvulling… Na verloop van tijd kon ik toch weer gewoon die ‘verdwenen’ changesets openen.
Was even soort ‘niemandsland’.
Alleen het account verwijderd zelf is dan niet meer te benaderen.

Of in de history van JOSM

Kan ik ook in Overpass wijzigingen van AnkEric’s originele account opvragen?

Ondanks dat dit verwijderde account nu user_242798 heet in de changesets kunnen gegevens via Overpass gewoon opgevraagd worden met AnkEric:

Credit @marczoutendijk

([“fixme”~“.”] kan gewijzigd worden in ieder gewenste tag.)

Better use (uid:242798) to filter by user ID instead. The other approach may not work everywhere, e.g. because a newer planet was used to initialise the database, or someone else had created a new user with the same name.

3 Likes