Er is hier een nieuw gebouw geopend met school en kinderopvang in één.
Hoe tag je dit nu precies?
Volgens de wiki heb ik nu de omtrek op amenity=school gezet. Deze heb ik name = IKC Van Harte gegeven. IKC is “integraal kindcentrum”, mooie namen bedenken ze tegenwoordig.
Op de adres-node heb ik amenity=school en name=Van Harte School gezet.
En dan een extra node voor amenity=kindergarten en name = Kind&Co
Maar nu heb ik dus een amenity in een amenity en dat is niet de bedoeling toch?
Bij een IKC met maar één school, waarin de school onderdak biedt aan de kinderdagopvang, kun je er ook voor kiezen om gewoon amenity=school op de omtrek van het schoolterrein te zetten, en de kinderdagopvang daarin op een node. Zo bijvoorbeeld. Dat is bij de meeste IKC’s prima, wanneer de naam van het IKC ook de naam van de school is. De school biedt in zo’n situatie vaak onderdak aan de kinderdagopvang. Zo’n kinderdagopvanglocatie maakt meestal deel uit van een grotere organisatie die locaties heeft bij meerdere scholen.
Wanneer de school wel een eigen identiteit behoudt met een naam die afwijkt van het IKC (dit komt bijna niet voor, maar kan wel), dan kun je de (gezamenlijke) naam van het IKC op landuse=education zetten op de omtrek van het schoolterrein, en de school en de kinderdagopvang op twee nodes daarin.
Wanneer je te maken hebt met twee of meer scholen binnen één schoolterrein, dan teken je ook hier de omtrek (dus het hele schoolterrein) in met een landuse=education, en de scholen als nodes daarin. Hier is er een met maar liefst drie scholen.
De building-tag hoef je meestal niet aan te passen, maar let wel op als je building=school toepast, dat deze alleen bij gebouwen hoort die als school gebouwd zijn. Die tag zegt iets over het gebouw, niet het gebruik. Een school die in een omgebouwde kerk zit, krijgt alsnog building=church. Je kan in zo’n uitzonderlijk geval wel building:use=school erbij zetten.