Hoe OSM Combiner 1.6 gebruiken, hoogtelijnen aanbrengen?

Hallo kaartmanagers,

Heb op een aantal plekken wat gelezen en gecombineerd: met dit programma (samen met Java) zou ik hoogtelijnen kunnen voegen bij mijn OFM (EU-2013 W) in Basecamp. Ik kan met het verhaal, handleiding niet uit de voeten komen.

Waarom zou je dat willen? Die hoogtelijnen zitten er al in.

Misschien staan ze uit?

Ik zie ook geen hoogtelijnen in BaseCamp en de hoogtelijnen staan aan (net gechecked). Op zoomniveaus 50m tot 100km niet zichtbaar met details op hoogste stand :roll_eyes:

Het gaat hier wel om mijn eigen contour laag (in ontwikkeling).

In mapsource zie ik ze wel in OFM eur2014-wv0130. Alleen ze verspringen met een interval van 25m en het zijn er minder dan in de ofm Benelux full. In de laatste versie 26-4 van OFM Benelux full verspringen ze met 5m of 10m
Eggie

Da’s vreemd. Kijk je wel op de goede plek? Welke Basecamp versie heb je, 4.2.5?
Het zijn er idd minder (om de 25m, 0m hoogtelijn zit er niet in) en je zou ze allemaal moeten zien vanaf 200m op detailniveau normaal. Kijk je op het hoogste niveau en bv in de Alpen of Pyreneeën dan moet je ze zeker zien al vanaf 50km! De OFM Benelux heeft hoogtelijnen om de 5m, de Duitsland en Alpenkaart om de 10m.

BaseCamp 4.2.5 op Windows 7 (64 bit)

Overigens zie ik in dezelfde BaseCamp wel contouren met de OpenFietsMap Benelux van Ligfietser. Wel het detail niveau opschroeven tot minimaal ‘higher’ (eenna hoogste detail niveau).

Aha, met een nieuwe kaart van m’n eigen test contour laag zie ik ook op medium contouren onder de 5km, highest detail niveau zelfs onder de 70km :slight_smile:

Gevonden. Jammer dat ze (nog?) niet op de GPS OSM kaart (zelf samenstellen, gmapsupp) staan.

Welke GPS OFM kaart? Ze staan ook daar gewoon op hoor.

Ik vergiste mij (niet) in het kaarttype: OFM Lite, definitief, bedoelde ik, die je zelf samenstelt (paar honderd Mb), je vindt die op de pagina van Openstreetmap kaarten voor Garmin toestellen, (vandaar mijn naamvergissing)
op de Dakota kan ik geen hoogtelijnen op vinden, drie-dubbel gecheckt, weinig inzoomen, tot heel ver, in de Alpen: negatief.: http://www.openfietsmap.nl/home/legenda.
Er zouden wel hoogtelijnen op te zien moeten zijn, naar de legenda. Ra, ra.
Dan zal ik de OFM kaart, groot, dienen te installeren, maar ik red mij zo ook wel, ik vind dit wel een handig kaartje, niet zo groot om te installeren.

Die heeft idd geen hoogtelijnen. Nog even geduld aub, Lambertus is bezig met de hoogtelijnenkaart die je dan apart op je Dakota kunt zetten ( hoeft maar een keer want die hoeven niet telkens te worden geupdate).

… bij geen geduld kun je de Benelux-hoogtelijnen http://osm.thkukuk.de/ erbij zetten. Combineren niet nodig. Gewoon aan- of uitzetten samen met de OFM Lite. Voor Nederland niet zo van belang maar voor de Ardennen wel handig.

Eggie

Heb je ook een gegeven voor regio Frankfurt-Salzburg-Venezie? (mag je veel (heb niet geteld nog) thkukuk’s aanbrengen?)

:sunglasses:

Je kunt de hoogtelijnen van heel Europa downloaden en in je gps zetten en dan naar believen aan of uitzetten. Zo’n layer heeft verder niets met de achterliggende kaart te maken. Je kunt ze zichtbaar maken op welke kaart dan ook…
SRTM-Layer TK-Europe-SRTM.7z (MD5) 2014-03-10, 18:57 744 MB Layer mit Höhenlinien im 10m Abstand