Ik had laatst een soortgelijke vraag waar ik nog niet echt een goed antwoord op heb gevonden. DIerenverblijven hebben vaak ook een kooi- of netconstructie. Daar heb ik ook nog nooit een tag voor gevonden, Je kunt inderdaad barrier=fence gebruiken maar hoe geef je dan het dak aan? Had over building=roof nagedacht maar dat klopt niet helemaal voor mijn gevoel.
Eigenlijk wil je iets in de richting van barrier:roof of barrier:cage
Ik ben het met je eens dat zoiets zeker het mappen waard is.
‘net’ als fence_type bestaat al en dan voeg ik hoogte toe, tennis velden, futsal pitches langs de weg, noem het maar op, met (geschatte) hoogte. Zou cage kunnen toevoegen, gelijkt wire_mesh wat in vele kwaliteiten bestaat.
Ik heb behoorlijk gezocht en eens op discord gevraagd maar er lijkt niet een dergelijke tag. Je kunt een vlak mappen met attraction=animal maar verder kun je weinig over het verblijf aangeven anders dan barrier=*
Is het indienen van fence_type=cage niet de moeite waard ?
En als het dak niet van hetzelfde materiaal is als de rest van de omheining fence_type:roof=[material]
Deze oplossing is universeel toepasbaar…
Een hek om een terrein heen is barrier=fence, als het ook een dak heeft wat deel is van de barrier kun je zelf een value bij fence_type toevoegen.
Als de kooi in feite het hele sportveld is, kan je taggen leisure=pitch, pitch=cage
of pitch:construction=cage.
(liefst niet met “type” werken, want type voegt niks toe als je niet aangeeft naar welk aspekt je onderverdeelt.)
Dat is dan nieuwe tagging, is heb niet uitgebreid onderzocht of anderen dit wiel al hebben uitgevonden.
Bedankt Peter, dit lijkt voor mijn situatie DE oplossing.
Denk toch OOK dat mijn eerdere voorstel ook een werkbare universelere oplossing kan bieden voor overige situatie’s
Ik denk dat je pitch=* beter niet hiervoor kunt gebruiken. Het woord zegt te weinig over wat je bedoeld. Kijk maar naar de huidige tags onder pitch=*: pitch | Keys | OpenStreetMap Taginfo . Het woord pitch is te algemeen, dat zie je ook in de verscheidendheid aan waardes.
IK zou dan ook voorstander zijn van een universeler tagmodel. Ik ben het dan eens met Peter dat fence_type niet een goede naam is. Persoonlijk zou ik voorstanden zijn van iets in de richting van barrier:roof=* met waarden als yes/no/fence en barrier:roof:material
Hm… barrier is een lineaire tag, en hier gebruik je barrier:roof voor een gebied, en daarboven een dak. Dat wringt bij mij. Dan zie ik een van die Italiaanse tuinmuren voor me, waar over de hele lengte een pannendakje boven zit.
Toen ik op enter drukte bedacht ik me dat ook. Overigens is er 116.717 keer area=* gebruik bij een barrier. Je zou dan barrier:roof moeten gebruiken op het vlak en idd niet op de lijn. Maar dit is inderdaad gedoemd tot verwarring, ook onder datagebruikers. barrier=hedge + area=yes V2.
Je zou ook building=cage kunnen gebruiken misschien maar voelt ook niet helemaal lekker.
Dat heb ik wel eens gedaan, de historie waarom Carto heggen niet meer als area rendered (de heg om het veldje verhaal)
IIG barrier als roof weet ik zonet niet, Denk dat ‘cage’ wel voor zichzelf sprekend is, zal de dataconsumer niet echt animeren maar je kan kijken wat F4 in 3D doet, update binnen enkele minuten als het een nieuw object is, 24 uur als het een wijziging is.