Hoe kan ik "fouten" in OSM corrigeren?

'k Heb deze kaart van OSM alleen als OpenFietsMap in mapsource staan. (Ben een fietser) Dus kan het even nu niet uittesten. Ben benieuwd wat Mapsource en mij garmin vista hcx doen in deze situatie. Aan de restrictions te zien zou je onderlangs worden gestuurd en hoeft er toch niets te veranderd worden… oook niet verboden rechtdoor. (het is trouwens dan niet rechtdoor, maar rechtsaf.)
Wie kan dat uittesten? Ook nroets stuurt immers onderlangs.
Denk inderdaad dat het aan de gps zal liggen wat er zal gebeuren.
eg

ok, zal het resultaat later bekijken. Voor het leereffect :slight_smile:
Het plein is wel wat beter geworden maar voor mijn situatie heeft het niet echt veel tijdswinst opgeleverd. Ik kom vanuit de richting Assen en moet richting Drachten. Daar zijn nu wel drie rijbanen maar ik heb het idee dat de verkeerslichten korter afgesteld staan (kortere tijd groen)

De restriction stuurt je volgens mij inderdaad eerst gewoon linksaf waarna hij op het midden alsnog rechtsaf gaat. Kan zijn dat dit aan de router ligt maar volgens mij zit er geen beperking op die dit tegen gaat?
De free navigator heb ik op de pc staan en dan zie het, bijvoorbeeld in een route filmpje, dat de route op het midden een rare bocht maakt.

Lijkt met goed zo, eens zien wat de navigator er van maakt.
Je hebt blijkbaar de weg opgedeeld in twee stukken?

Klopt die diagonaal met oneway=yes wel? Volgens mij kun je nog steeds vanuit Drachten linksaf naar het centrum. Of heb ik de laatste aanpassing gemist? Ik kom er nooit meer langs sinds de wijzigingen. Ik woon naast dat plein, maar moet nu omrijden om bij mijn huis te komen …

Heb eigenlijk geen idee, ik ga vanuit Drachten al eerder rechtsaf, de A28 op. Op een bepaald moment kon je inderdaad niet meer linksaf vanuit Drachten de stad in. Later kom het weer wel, maar er staat me zo iets van bij dat het weer veranderd is. Maar dat weet ik niet zeker, zal er als ik in de buurt ben eens op letten. Helaas is het daar vaak druk dus moet ik mijn aandacht ook een beetje bij het overige verkeer houden :slight_smile:
Het gaat bij deze diagonaal wel om een andere dan welke net aangepast is, die klopt volgens mij nu wel.

edit: heb een webcam gevonden van het plein, het lijkt er inderdaad sterk op dat er vanuit Drachten 3 banen rechtdoor gaan.

edit2: blijkt te kloppen, zie link
http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/nieuws_en_persberichten/2010/november2010/a7_werkzaamheden_julianaplein_in_groningen_1522_november.aspx

Die diagonaal van Drachten naar Centrum is oneway=yes de andere kant op; dus vanuit ring oost naar Assen. Daar is de turn-restirction dus niet nodig. Je kunt dus ook niet vanuit Assen het centrum in. De andere diagonaal was zonder oneway. Die heb ik daarom in tweeen geknipt en de restictie erop gezet. Je kunt dus nu niet meer de oneway=yes naar Assen volgen.

Michiel : ging om Drachten > Centrum. Maar dat blijkt dus alweer aangepast door RW: wijziging gemist dus. De herrie niet trouwens …

Sinds de wijziging moet ik altijd omrijden om bij mijn huis te komen, dus ik kom eigenlijk nooit meer op het plein.

De webcam is te vinden op http://www.id-media.nl/webcam/ even inzoomen en het is duidelijk.

Voor de volledigheid zou dus dat kleine éénrichtingstukjes erasmusviaduct naar het noorden “afgesloten” moeten worden voor alle verkeer. (no access)
Het blijft boeiend “dat Groningen”.
eg

Dat is ook niet eens een slecht idee. Ik kan niet goed zien en het me ook niet herinneren of daar nog wel een fysiek stukje weg ligt. Als dat niet het geval is, kan dat stukje ook weg.

Ja dat is er zo leuk aan, je kunt er uren zoet mee zijn. Ik kan het op de cam niet helemaal goed zijn maar het lijkt er zelfs op dat het kleine stukje niet eens meer een weg is. Is het alleen maar een stuk asfalt is ter opvulling kan dat stukje misschien wel helemaal weg.

Nu ik eer nog eens naar kijk vraag ik me toch af of het klopt. Want hoe kom ik nu vanuit richting Assen naar Drachten, hier moet ik tegen de pijl één richting in. Misschien moet het toch een verboden rechtsaf worden?

Vanuit julianaweg (A28) schuinoversteken naar A7. Op die diagonaal staat geen eenrichtingsweg aanduiding en de alleen rechtdoor turn-restriction is alleen geldig vanaf de andere kant. Dat gaat dus helemaal goed.

Wat een hersenkraker is deze kruising. 'k Zou het asfaltstukje niet weghalen. Het ligt er immers. Voor de strooiwagen :slight_smile: en nooddiensten
eg

OK, weer wat geleerd. Het feit dat het geen éénrichtingsweg was had ik wel gezien. Dus origineel klopte het sowieso maar na de wijziging dacht ik dat de éénriching pijl je tegenhoud naar Drachten te gaan.
Maar er zullen op dat plein nog wel meer wijzigingen komen in de toekomst dus je kunt bezig blijven :slight_smile:

Probleem lijkt opgelost in nieuwste kaart versie?

Hallo,

Ik ben geen vaste gebruiker van openstreetmap, maar ik liep toevalligerwijs tegen een paar foutjes aan. Zou iemand die kunnen corrigeren (of werkt dat absoluut niet op die manier)?

  1. In Heerde wordt de Griftdijk als kort en doodlopend weergegeven. Hoe dat kan is me een raadsel. Die weg bestaat al decennia. Hij loopt tussen de Oenerweg en de Bonenburgerlaan. Op de kaart ontbreekt 100 tot 200 meter.

  2. De Tongerenseweg in Epe (de N309, een “toegangsweg” van de A50) heeft een nieuwe zijweg gekregen. Die ontbreekt volledig op de kaart. Hij heet De Meent, bevat 2 minirotondes en loopt tussen de Tongerenseweg en de Oenerweg.

  3. In Heerde\Epe loopt een weg met 2 namen: een deel heet Zuidweg en de rest Nieuwe Zuidweg. Openstreetmap geeft Zuidweg aan voor het geheel. Hij loopt tussen de Kamperweg en de Elburgerweg (N309).

Hopelijk kan en wil iemand hier wat mee.

Ha User 4,

Op de site http://openstreetbugs.schokokeks.org/?zoom=15&lat=52.38185&lon=6.05276&layers=B00T

kun je fouten aangeven. Denk dat anders ieder als een havik op de fout duikt. Het is ook leuk om zelf “de weg” in te tekenen. leuke uitdaging

Groet,
Eg

Oké, ik zal proberen het één en ander zelf te corrigeren. Bedankt voor de tip.

Die griftdijk hoort volgens mij niet aan dat doodlopende stukje. (Is in werkelijkheid wel langer) Er is ook een oostelijke griftdijk aan de oostzijde van het water. Deze staat helemaal niet op de kaart. Aan de noordkant loopt deze verder als voetpad.
Fiets daar wel eens, maar kom verder niet uit deze streek.
Die Meent zul je met behulp van een track moeten doen, want de weg staat ook nog niet op de achtergrondfoto (Bing) in Potlatch 2.

Kom je er niet uit (knopen van wegen e.d. zet het op het forum. Er is altijd wel iemand die wil helpen.
Succes…
eg