Hoe een drone station in OSM mappen?

Weet iemand hoe je een drone-station mapt in OSM ?
Zoektocht op OSM wiki had dit resultaat.
Waarbij de verdere verwijzende aeroway:drone pagina verder leeg is en ook niet veel info opleverde…
Deze key geeft in ieder geval geen info over het feit dat er een drone-station is, zoals dat wel het geval is met aerodrome voor vliegtuigen bijvoorbeeld.

Reden om het te willen mappen: Toekomstig brandweerkazerne Otterlo wordt uitgerust met een drone station om:

1. de dichtbij liggende Veluwe kwa o.a. potentiële brandhaarden in de gaten te kunnen houden.
  2. extra materieel/medische spullen op plaats van bestemming (bijv. brandhaard) te kunnen brengen.
1 Like

Wat vinden jullie van het voorstel aeroway=drone_station om mee te beginnen ?

Op deze pagina staat ook aeroway:uav. Deze heeft wel een wikipagina. Gezien drones een soort unmanned aerial vehicles (UAV) zijn, lijkt het me beter om deze tag te gebruiken.

Dit lijkt me een minder goed idee, gezien zowel het voertuig als de infrastructuur in 1 key staan. Als mogelijke waarden kan ik alleen =yes bedenken. Dan is :drone/:uav=launchpad beter voor de verschillende soorten infrastructuur.

Ja zo is een bromfiets ook een soort fiets…
Een drone is zo verschillend van een UAV dat ze er een aparte naam aan deze op afstand bestuurbare helicopter-achtige vliegmachines hebben gegeven, namelijk drone.

Ow ik kan meer waarden bedenken: surveance / transport / both
En bij transport: transport:max_load= * (in kg)

Het lijkt me goed vergelijkbaar met een helicopterplatform (aeroway=helipad).

aeroway=drone_dock?

1 Like

Goede vondst hoor !
Ik ben voor.
Dronepad zorgt voor verwarring in verband met engels/nederlands.

Waarom niet aeroway:drone=launchpad? Dan blijf je tenminste in een stramien dat al bestaat.

1 Like

Zeker is kwa bestaande structuur naar mijn mening nog beter.