Ved Tåstrup Bibliotek er der en lille gennemkørselsvej der kun må benyttes af motorkøretøjer med handicapparkeringskort:
Hvordan tagger jeg den? Lige nu er stykket bare markeret som highway=service.
(I parentes bemærket var jeg lidt overrasket over skiltningen idet jeg troede man kun kunne bruge hvide undertavler på forbudsskilte, men den er god nok ifølge Vejdirektoratets vejledning om skiltning.)
(Et underspørgsmål er så hvordan man tagger parkeringsforholdene, når der er en bås som spærrer for gennemkørsel hvis den bliver benyttet. Der er én til handicapparkeringsplads til højre for hvor jeg står og tager billedet.)
I GeoDK er vejstykket en sti. Der er adgang fra vest, Vesterparken, den tilslutning har jeg lige lavet.
Ja, det er jo forkert.
Jeg kommer til at rette det hele til, for al trafik må godt køre ind fra Vesterparken. Det er kun stykket mellem bygningerne her ud mod hovedgaden der er begrænsning på. Og formen på P-pladsen er også skæv.
1 Like
Se på skråfoto, der er ikke indkørsel fra Taastrup Hovedgade, derfor er det en sti. At man har valgt at lave en parkeringsplads mellem bygninger, tja.
Man kan godt køre ind fra Tåstrup Hovedgade (når der altså ikke er flagstænger i gaden, men det er længe siden jeg har set det), men eftersom der ikke er forbudsskilt i den ende er jeg tilbøjelig til at være enig i det nok ikke er meningen. Jeg tænker jeg splitter stykket op så det er en service road fra vest med et lille stykke gangsti der forbinder den med hovedgaden.
1 Like
Hvad angår mit oprindelige spørgsmål kan jeg se i iD at det nok er meningen det skal tagges motor_vehicle=designated: “Access allowed according to signs or specific local laws“.
1 Like
Lokalplanen siger: ‘Vejadgang til området skal være fra Vesterparken’. Der er, ud over flagstangen, lave pullerter langs hele Taastrup Hovedgade.
1 Like
Ja, men de tjener primært til at forhindre parkering. Der er langt nok mellem dem til at man kan køre en almindelig personbil igennem, og der er ingen skilte der forbyder højresving når man kommer nordfra af hovedgaden.
1 Like