Hier ligt mijn kat begraven

Hoewel de meest voorkomende persoonlijke tag nog altijd is name=Hier woon ik… Dit is mijn Huis
wordt er nu al getagd waar de kat in de tuin begraven ligt.

Leven en laten leven? Nou … eigenlijk is ze toch al dood. :confused:

Wat doen we met dit soort tagging?
Voel me af en toe toch al bezwaard om van alles aan te passen :slight_smile:

animal cat
description Here lies Toulouse, a cat living at Gansheuvel 5 since 2013. She lived the first part of her life in a pet shelter, where she didn’t have a good life because she couldn’t handle other cats. Then when adapted, she was very scared for the first year. After Here lies Toulouse, a cat living at Gansheuvel 5 since 2013 when she was adopted. In her lasts months, she had a tumour on her right-back paw. On 13 november 2020 she couldn’t walk any more and was put down. She is buried here. She was lovely and stubborn
image https://i.imgur.com/t0v2Gvu.png
name Pet grave
source:image https://i.imgur.com/5FdHXax.png
source:imagery https://i.imgur.com/co9nhm5.png

Idd een bijzonder bijdrage. Hoewel het gebaar goed bedoelt is lijkt me dit toch echt niet op OSM thuis te horen (of was de kat wereldberoemd en had ie een eigen instagram account :P). Stel je voor dat we dadelijk door heel nederland de graven en gedenktekens gaan taggen.

Persoonlijk zou het verwijderen en de uploader een bericht sturen dat ondanks de mogelijke goede bedoeling dit niet op OSM thuis hoort.

Ben benieuwd of ik nog reactie krijg… op voorgaande bijzondere tagging van deze mapper ook nooit respons gekregen.

Misschien probeert hij dan gewoon onzin op OSM te zetten en accepteert hij het gewoon als zijn bijdrage wordt verwijderd door niet te reageren. We zullen het nooit weten tot ie reageert.

Haal het wel weg…, maar af en toe kom je de meest ongebruikelijke ‘tagging’ tegen. Moest dit even kwijt.
Zal best een aardig beestje zijn geweest. Gevoelig onderwerp.

De goudvis die ernaast ligt maar laten voor wat die is? :slight_smile:

In principe hanteert OSM het beleid om geen persoonsgegevens te mappen. Dat zou je in de geest van dat idee kunnen door trekken naar huisdieren denk ik.

@eggie: uw delicaatheid siert u, proficiat!

Ik was niet op de hoogte van wat @Jeroen inbrengt: “In principe hanteert OSM het beleid om geen persoonsgegevens te mappen” maar het lijkt hier meer dan toepasselijk. Daarnaast kan men zich afvragen of er in het landschap iets zichtbaar is (plaatje op paaltje? gedenksteen? mausoleum?) We mappen toch enkel wat men kan zien?

Kortom: mij lijkt het dat dit weg kan - maar het is erg fijn dat er vooraf geconsulteerd wordt.

Wat lief! Ik kan me dit helemaal voorstellen, wat ontzettend eervol voor Toulouse. Al hoort ze misschien niet 1,2,3 op de kaart thuis.

Ik vind het wel mooi dat ze hier op het forum alsnog een plekje heeft gekregen! En ik denk dat het heel respectvol is om hier vooraf wel even op te reageren, zoals Eggie zegt.

Aan de moeite die het baasje heeft gedaan, kun je wel afleiden dat Toulouse een mooi leven gehad moet hebben. Toch zou ik dit alleen mappen als er een begraafplaats zou zijn voor meer huisdieren en niet slechts voor een enkel dier. De tag pet_cemetery lijkt echter (nog) niet te bestaan, dus verwijderen van OSM lijkt me nu de beste optie.

Als er echt een grafzerk staat die je tegen het lijf loopt ter plekke dan is historic:memorial nog een optie, maar dan moet er ook echt wel iets duurzaams te zien zijn. :slight_smile:

Het staat hier beschreven: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Limitations_on_mapping_private_information

Uiteraard niet van toepassing op huisdieren en sowieso niet op dode mensen en/of huisdieren, maar het ligt conceptueel wel een beetje in het verlengde er van.

Nee… het was gewoon ergens in een achtertuin. Als ik dat allemaal ga mappen in mijn eigen tuin dan krijg ik 3 konijnen… 6 cavia’s…12 guppen en een hamster. :laughing:
… oja twee karpertjes roept iemand hier.

De twee voorgaande katten zijn bij de dierenarts achtergebleven.

De enige kat die recht heeft op een plek op de kaart is Schrödinger’s kat.

Maar als Schrödingers kat niet dood is, ligt ie er dan wel?

Ik denk dat de meeste mappers wel even moeten glimlachen als ze zes cavia memorials in een achtertuin tegenkomen op de kaart. :stuck_out_tongue: