Het wie-wat-waar overzichtstopic

Actief als fietser en wandelaar in de regio Amersfoort (Leusden) en Utrechtse Heuvelrug.
Interesses: (lange afstands) Fietsroutes, Wandelroutes, POIs zoals fietslaadpalen, bankjes, picnictafels enz. Ontdekken van nieuwe wandelpaden hoort er ook bij
Onderweg gebruik ik ook OsmAnd, hiermee bewerk ik POIs die ik tegenkom tijdens het ‘bewegen’
Met routering doe ik ook veel wat betreft fietsen en wandelen. Graphhopper, OSRM en openrouteservices gebruik ik en probeer ik zo goed mogelijk rekening te houden tijdens het maken en repareren van routerings-tags

Ik zou het leuk vinden om meer te gaan doen met BAG, ik heb me hier inmiddels ook al opgegeven.

Regio Venray. Allerhande werkzaamheden, vooral ‘alles’ bijwerken en aanvullen naar huidge situatie in de regio met BGT, AHN, site survey, keep right, enz… Ook paden met GPS inmeten in bossen etc.

Wie: Peter
Locatie: Ik woon in Heemskerk
Waar ik OSM voor gebruik: In mijn vrije tijd fiets (MTB, racefiets of recreatief) en loop ik graag door de natuur. Vakanties zijn meestal binnen Nederland, maar soms ook in andere delen van West-Europa. Voor mijn wandelingen en fietstochten maak ik vaak routes en gebruik daarvoor OSM kaarten binnen Komoot en Basecamp van Garmin, maar ik gebruik de kaarten ook op mijn horloge, handheld en fietsnavigatie. Ook download ik routes van de het internet (route sites) die ik dan als basis gebruik voor mijn eigen “avonturen”.
Waarom ik hier ben: Er veranderden continue zaken en ik kom in mijn eigen omgeving (die ik heel goed ken) zaken tegen die niet overeenkomen met de werkelijkheid of nog niet compleet zijn. Deze kaarten zijn een top initiatief, zijn reeds van hoge kwaliteit maar ook “work in progress” en ik kan misschien bijdragen om ze hier en daar nog verder te verbeteren of te detailleren. Hopelijk heeft iedereen er dan wat aan. Mijn tijd is beperkt dus ik zal zeker niet alle dagen online zijn, maar ik hoop toch het één en ander (zeker in Heemskerk en omgeving) te kunnen bijdragen.

Wie: Dannox (Danny). Nieuw op OSM (teruggekomen na een hele korte periode vanuit 2020).
Wat: Oplossen van opmerkingen, corrigeren van de tags Fixme & Key:Note (voor zover die van belang zijn) en het opzoeken en oplossen van nodes/ways zonder tags.
Waar: Bij opmerkingen probeer ik op de provincie Noord-Brabant te richten. Bij de overige dingen beperk ik mij voor nu tot de gemeentegrenzen van Veldhoven.

Zoals hierboven omschreven ben ik vrij nieuw en weet ik niet hoe ik alles op moet lossen. Daarom ben ik van plan om een apart vast draadje te maken waarin ik al mijn vragen kan stellen (in plaats van steeds losse draadjes maken). Misschien een idee om een algemeen vragendraadje te maken ipv al die losse?

Je mag gerust een draadje maken met vragen die je hebt/krijgt.
Ik had deze vraag in mijn begintijd ook (alhoewel zie ik dat ik al 2 jaar actief was, voordat ik onderstaand draadje startte)
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=23119

Het nadeel daarvan is dat je na een paar pagina’s met vragen totaal geen overzicht hebt over wélke vragen er nu precies gesteld zijn.
Met 4 pagina’s is dat nog wel te doen, maar met 40?
Als je echter de zoekfunctie gebruikt, kun je vrij snel iets vinden dat jouw onderwerp ook behandelt.
Je moet niet de zoekfunctie van het forum zelf gebruiken, maar DuckDuckGo heeft een heel mooie shortcut !osmforumnl waarmee je goed het forum kunt doorzoeken.

Hi! Ik ben Avdk_Hiker (Ar).
Na een week of twee wat in mij eigen buurt te hebben geleerd om te gaan met OSM en iD, en StreetComplete, en later op aanraden van Eggie met JOSM, wordt het toch eens tijd om me hier te melden.
Ik map nu rond Rhoon.
Ik gebruikt OsmAnd al jaren voor mij wandelingen, en elke keer als ik iets tegen kwam dat niet klopte, dacht ik bij mijzelf: ik moet toch eens uitzoeken hoe ik die veranderingen kan bijdragen. Eindelijk dan toch een account aangemaakt.
Ik heb al veelvuldig gebruikt gemaakt van het forum om verduidelijking te krijgen als de wiki me niet duidelijk genoeg was… Al jullie bijdragen worden erg gewaardeerd!