Het OSMF-bestuur vergadert in mei Amsterdam - verzoek

Hoi allemaal,

Het OSMF (OSM Foundation)-bestuur, waarvan ik deel uitmaak, probeert eenmaal per jaar bijeen te komen voor een weekend intensief overleg. Na wat wikken en wegen hebben we vandaag besloten naar Amsterdam te komen, in het weekend van 28 en 29 mei. Ik ben op zoek naar een vergaderruimte voor ons. Wat we zoeken: goed bereikbare locatie in Amsterdam, beschikbaar van 9 tot 5 op zaterdag en zondag, ruimte voor 7 personen, internet en liefst een projector en flipover / whiteboard. Ideaal zou zijn als er een OSM-vriendelijk bedrijf of organisatie is die gratis of tegen een geringe vergoeding een ruimte beschikbaar kan stellen. Als één van jullie bij zo’n organisatie of bedrijf werkt, of mij met iemand in contact kan brengen die wat voor ons kan betekenen, zou ik dat erg op prijs stellen!

Ook zou ik het leuk vinden om jullie te ontmoeten tijdens dat weekend. Het zou leuk zijn als we wat kunnen organiseren op vrijdag- of zaterdagavond. Als daar animo voor is, zal ik de rest van het bestuur (Kate Chapman, Paul Norman, Mikel Maron, Ilya Zverev, Peter Barth en Frederik Ramm) proberen over te halen ook te komen :slight_smile:

Bedankt,
Martijn van Exel

Kan je niet direct helpen, maar moest wel meteen aan iets als het NDSM terrein denken, waar veel kleine zelfstandigen zitten met hun bedrijfjes. Daar zal vast wel iets tussen zitten dat OSM vriendelijk is.

En dit is daar wel een erg toffe locatie die ik met een beetje Googelen tegenkwam, maar niet gratis (maar misschien kun je voor het goede doel een prijsje regelen?)

http://gewoonboot.nl/

Hoeveel meer Amsterdam kan het zijn? Een luxe vergader-woonboot op het Ij?

@ mvexel:
Martin, neem svp even per mail contact met me op.
Er is een ruimte aan de rand van het centrum beschikbaar voor dit goede doel.

Hoi Martijn,

Ik vraag me af of hier nog plannen toe zijn? Lijkt me een leuk idee!

Jazeker! 20:30 in Kapitein Zeppos, zie meetup: http://www.meetup.com/AmsGeoDrinks/events/231291917/
Hoop enkelen van jullie dan (terug) te zien.
Martijn

Leuk, ik ben er in elk geval bij!

Ik ben ook van plan voor aanvang van de meeting nog wat POI te mappen rondom de locatie (ik had onder andere het Rokin en zijstegen van de Kalverstraat in gedachte). Is er nog iemand geïnteresseerd om mee te helpen?

Valt mij op dat de map van Zeppos via Google komt :slight_smile:

Was gezellig gisteren!

Voor aanvang van de meeting heb ik de POI aan de westzijde van het Damrak en het Rokin gemapt, inclusief de stegen tussen Damrak/Rokin en Nieuwendijk/Kalverstraat. Ook heb ik het grootste deel gedaan van de POI in het gebied omsloten door Damstraat/Kloveniersburgwal/Rokin. Alleen de oostzijde van het Rokin moet nog gedaan worden.

Inderdaad! Interessant om, naast enkele mensen uit de Nederlandse community, eens te praten met iemand van Mapbox (Mikel), Maps.me (Ilya) en Telenav (Martijn). Jeetje, als dat soort partijen nu eens echt zouden gaan samenwerken met elkaar en de community, dan is Google Maps over een jaar of tien gereduceerd tot ‘second best’…

Beste OSM-ers
Eind dit jaar is er de jaarlijkse Wikimedia conferentie. Wikimedia is de vereniging (chapter) achter de Nederlandse versie van Wikipedia.
Als gebruiker JustusdBr heb ik rondgesnuffeld in de OSM-wiki en zag dat er vele overeenkomsten zijn met Wikipedia. Een van die issues is het gebruik van publieke data. Op sommige punten heeft de OSM-gemeenschap een aantal mooie successen geboekt in het verkrijgen van publieke/openbare mapdata. Daar kunnen wij wat van leren.

Ik ben secretaris van het bestuur van Wikimedia en zou graag met jullie in contact willen treden over een bijdrage aan onze jaarlijkse conferentie en wellicht vormen van samenwerking.
Met vriendelijke groeten,

JustusdBr of justus@wikimedia.nl

Beste Justus,

Interessant onderwerp dat volgens mij een eigen topic verdient. Als je een nieuw topic aanmaakt (via users: Netherlands en Post New Topic), zal ik daar inhoudelijk reageren.

Gertjan