Het is nog zo recent dat het op de meeste zoomlevels van mapnik nog geen eens gerendered word.
Dit is puur vandalisme, wieweet wat hij nog allemaal doet/ al heeft gedaan. (er zijn een hele hoop wijzigingen ik heb ze niet allemaal nagetrokken.
Echter denk ik dat het niet bedoeld vandalisme is, want het is niet zomaar gesleep zoals in zwijndrecht.
Dat die changesets van Pauly moeten worden teruggedraaid lijkt me duidelijk, echter weet ik niet hoe dat moet.
Omdat ik denk dat Pauly het niet als vandalisme heeft bedoeld, en ik hem niet van osm wil wegjagen als hij net begint, hoopte ik eigenlijk of iemand anders die in dat soort dingen beter is wil helpen.
Kortom er gaat van alles mis met deze Pauly en ik vraag hier hulp.
EDIT: misschien kan Pauly als alles is opgelost worden doorverwezen naar ZMWandelaar, die als ik het me goed herinner les gaf.
Ik wil echter niet een nieuwe gebruiker wegjagen, en hoopte eigenlijk op iemand die dat wat subtieler kon dan ik. Ik weet dat ik soms nogal onbedoeld aanvallend kan overkomen.
Sowieso zit Helmond onderhand vol met dubbele straten,
En ik kan zelf die changesets niet terugdraaien, dus ik heb sowieso hulp nodig.
Aangezien ik hier op het forum nog geen hulp heb ga ik hem toch zelf mailen, blijft helaas wel over dat ik het zelf niet kan terugdraaien.
Het is geweldig dat je osm hebt ontdekt en ook graag wilt bijdragen. Echter maakt elke beginner fouten. In jou geval is dat een beetje uit de hand gelopen. Op dit moment zie ik in Helmond allemaal straten dubbel op de kaart verschijnen, vooral in de binnenstad oost. Om de een of andere reden teken jij straten opnieuw in terwijl er nog oude straten liggen. Het duurt even voordat het gerendered is en je het op de kaart terug ziet, maar je ziet het langzaam verschijnen, en als je in de editor kijkt zie je dat er dubbele straten in de database staan.
Ook zie ik dat de kasteelherenlaan, gepland voor 2016 opeens als primary (een hele grote primaire weg) is toegevoegd, terwijl die weg op dit moment nog geen eens bestaat.
Het aantal fouten is op dit moment zo groot, dat ik mijzelf genoodzaakt zie een verzoek tot terugdraaiing van al je wijzigingen te doen, want op dit moment is de kaart van Helmond onbruikbaar geworden, omdat er allemaal straten dubbel inliggen. Het is dan sneller om alles terug te draaien dan alle fouten te herstellen.
Echter wil ik je niet wegjagen bij osm, en ik vind het zeer goed dat je wilt bijdragen. Dat kan stukje bij beetje wat leren, kijk voor alle tags op wiki.osm.org , maar jij hebt met je enorme wijzigingen op je eerste dag getoond dat je gelijk groot wilt beginnen. Dat kan ook daarvoor geven een aantal mensen vrijwillig via de computer les. Zo ook ZMWandelaar, stuur hem even een berichtje door ingelogt te zijn en dan naar http://www.openstreetmap.org/user/ZMWandelaar te gaan en bericht sturen te doen.
Ik stel voor dat je nu even niets meer doet tot je wijzigingen zijn teruggedraait, omdat de manier waarop je op dit moment bewerkt de kaart schade toebrengt.
Nu weet hij iig dat er wat aan de hand is, nu moeten de changesets nog worden teruggedraait.
Eggie heeft toen in zwijndrecht iig ervaring met het terugdraaien van changesets, blijkbaar met een een of ander script, maar dat moet je alleen doen als je zeker weet wat je doet, en dat weet ik met zo’n script iig niet,
'k heb even mailtje gestuurd en hem/haar uitgenodigd op het forum.
Een fanatieke mapper erbij is nooit weg.
'k Weet dat It’s so funny wel handig is in het terugdraaien van een changeset in JOSM.
Kun je je een beetje voorstellen hoe ik me met mijn mooie Drechtstedengebied voelde.
Dat terugdraaien heb ik toen niet zelf gedaan. Het is een JOSM-reverter.'k Kreeg toen Duitse hulp en hulp van It’s so funny. Zal het draadje weer even opzoeken.
dank voor uw mail en informatie. Ik heb zojuist een (lange) reply gegeven op jullie email en daarin uitgelegd wie ik ben en
wat ik heb gedaan en waarom. Het was inderdaad niet de bedoeling om de mooie kaart van Helmond te vernaggelen maar juist
aan te vullen met informatie die nog niet bij een ieder bekend is. Hier is helaas e.e.a. fout gegaan.
Waarom ik deze informatie wil aanvullen en hoe ik hier aan kom kun je lezen in mijn mail want die ga ik hier niet bekend maken.
Ik hoor graag van jullie en nogmaals excuus voor wat er onbedoeld fout is gegaan,
hopelijk kunnen we het samen herstellen want alles terugdraaien levert ook een hoop verlies van nieuwe informatie
en kan ik jullie in de toekomst nog assisteren om de kaart te actualiseren.
Kijk van alle dingen die ik had verwacht was het laatste wat ik in de mail las.
Je wilt zelf de inhoud van je mail niet publiceren dus dan doe ik dat ook niet en ga ik verder met de conversatie via de mails, want je geeft zelf aan dat je dat niet wilt.
Toch lijkt het me voor de samenwerking handiger als je wel verteld wat je intenties zijn op het forum, wellicht kan de samenwerking dan beter worden.
Ik stel het volgende voor,
It’s So Funny, het zou geweldig zijn als je hielp met terugdraaien en dan bespreek ik verder met Pauly via de mail.
EDIT: ik zie dat Pauly zelf een groot deel van zijn fouten heeft teruggedraait. Ik heb niet alles gecontroleerd, dus ik geef geen garantie. Wel gebeuren er nog steeds rare dingen met de in aanleg zijnde wegen.
Ik had It’s so funny om hulp gevraagd, maar aangezien pauly vele fouten al ijverig heeft hersteld, is het misschien beter even het persoonlijke contact tussen mij en Pauly af te wachten.
Even een Update: Pauly bedoelt het goed en hij leert dagelijks bij.
Hij heeft een aantal rare dingen hersteld, Ik heb vervolgens nog meer fouten hersteld. Hij moet het nog leren, maar hij heeft wel de beschikking over goede informatie.
Ik heb contact over de mail met hem.
Ik denk dat ik eruit ga komen met Pauly, en de kaart in helmond binnenkort hersteld gaat zijn.
Mijne heren, 12-4-12
Zonder kritisch te willen wezen, haak ik toch aan bij Nieuwe gebruiker aan. Ik heb ergens in een eerdere post, maar niet hier denk, al eens laten vallen dat er een soort script met verwijzingen zou moeten zijn. Misschien dat een oudgediende dat zo uit zijn losse mouw schut, zonder dat het teveel tijd kost, houden ze aan het eind misschien toch nog tijd over (minder monitoring)
Ik kom er nu pas achter (4 maanden later) dat ik mijn eigen fouten met een tooltje terug kan vinden, terwijl ik wel hoor dat er fouten zijn die met dat tooltje gevonden zijn. Klopt niet, vertel er dan bij hoe het gevonden is en waarmee, zonder dat is het niet echt animerend. Het is net een vreemd pakhuis, zoek maar uit waar de meeste muizen huizen.
Greetz Hendrik
Over welk van de 10.000 osm-tools heb je het nu? Alles waar wij twee het de afgelopen weken over hebben gehad heb ik gezien omdat ik daar toevallig ook zelf aan het mappen was of omdat het opviel op de kaart.
Voor La France (maar ook La Belgique) was het verzoek om vaak op deze link te klikken. Deze is voor algemeen gebruik in de franstalige landen.
Het verzoek van de Franse communité van OSM is om hier vaak op te kijken bij mappen in Frankrijk. Het duurt soms even een paar minuten voordat de fouten tevoorschijn komen… geduld…