Hefbrug Boskoop afgesloten

Ooit begon ik hier met posten over de wegenstructuur rond de hefbrug van Alphen aan den Rijn. Weinig mis met die brug,

maar die van Boskoop is gisteren 10 oktober per direct afgesloten, waardoor al het verkeer om moet rijden via Waddinxveen of Alphen aan den Rijn.
Voetgangers en fietsers kunnen nu met een pontje, straks met een pontonbrug.

En omdat het enkele maanden gaat duren misschien is het handig als iemand dat op de OSM kan aangeven?

Idem voor de trambrug in Schipluiden: https://www.openstreetmap.org/?mlat=51.97169&mlon=4.31082#map=18/51.97168/4.31082&layers=N
Is al geruime tijd afgesloten, verwachte oplevering eind 2019.
Omleiding via een noodbrug en de straat Windrecht is duidelijk aangegeven met de bekende gele pijlborden. Omleggen van de wandel- skate- en fietsroutes is daarom m.i. niet nodig.

Afsluiten met een highway=construction en zelf even monitoren wanneer hij weer beschikbaar is, eventueel met een conditional.
En voor het geval je het vergeet op te volgen een note eraan plakken.

Ik heb de noodbrug bij de Trambrug in Schipluiden ingetekend. Zie changeset: https://www.openstreetmap.org/changeset/75650243
De afsluiting van de Trambrug en de omleiding via een noodbrug bestaan al geruime tijd en het leek me niet erg zinvol om de fiets-, wandel- en skateroutes nu nog om te gaan leggen omdat de omleiding erg duidelijk is aangegeven. Bovendien is het effect van het op ‘construction’ zetten van de Trambrug (@Maarten) onmiddelijk aanleiding voor het klinken van alarmbellen dat er iets niet (meer) klopt met de routes (VMarc). Ook de routering blijft op sommige (fiets)kaarten gewoon doorlopen over de ‘construction’ zolang er een fietsroute overheen loopt. M.i. allemaal de moeite niet waard.
Andere mappers hebben kennelijk eerder ook geen aanleiding gezien om alles aan te gaan passen. Verwachte afronding van de werkzaamheden is voor eind 2019.
Als iemand zich geroepen voelt om de routes om te leggen en t.z.t. ook weer terug te leggen over de Trambrug - “be my guest” :wink:

Nog een kleine correctie: in afwijking van hoe ik gefietst heb, loopt de omleiding vanaf de noodbrug via de straat Windrecht en sluit aan op het fietsrouteknooppunt 60 bij straat Veldvreugd - Rozemond.

VMarc/Knooppuntnet geeft overigens geen foutmelding bij een route over een highway=construction, wel bij een access=no of foot/bicycle=no. Je kan de brug dus, zonder de routes te verplaatsen, op highway=construction zetten.

Bedankt voor dit stukje verrijking van mijn inzicht - ik zal de Trambrug op ‘construction’ zetten. De aansluitende stukjes afgesloten weg maar ongemoeid gelaten omdat ik anders moet gaan knippen in relaties - daarvoor is de kans op vervolgschade in Potlatch mij te groot :slight_smile:

De hefbrug bij Boskoop routeert in OSM nog steeds. Ben niet zo voor die tijdelijke afsluitingen op OSM behalve als het vele maanden gaat duren.

Het is nog onbekend hoelang dat gaat duren. Zou het dus niet zomaar afsluiten.
Inmiddels is er een ponton-voet/fietsverbinding voor nood aangebracht. Wanneer iemand het plan heeft om de brug op construction te zetten dan wel ook de noodverbinding intekenen svp. Dan blijft het voor fietsers/voetgangers routeren.
De noodverbinding ligt volgens mij nu aan de zuidkant.