Havnepromenaden – Infopunkter

Jeg ønsker å legge til infopunktene langs Havnepromenaden i OSM. Jeg mener jeg har lagt til et par av disse før som nå har blitt borte? Men kan ikke garantere det.

Infopunktene ligger her:

Dette er altså små og store, oransje kontainere på høykant som har følgende ting utenpå seg: En “tavle” med informasjon om stedet + kart og et “lerret” med en tegning som dekker hele den ene siden.

  1. Jeg har valgt å tagge disse som “artwork”, men er usikker på om det er riktig? Jeg kunne brukt “infotavle”, men syns ikke det er dekkende?

  2. Jeg lurer også på hvilket navn jeg skal gi dem. Så langt har jeg valgt å navngi slik: “Havenpromenaden infopunkt X: [navn]”. Navnet er tatt fra kommunens offisielle kart som dere ser over.

  3. Jeg så at det går an å legge til “Relasjoner” og at Havnepromenaden (Gangrute) er en relasjon man kan legge til. For meg virker det naturlig å legge til denne relasjonen på infopunktene, men de er jo ikke noe å gå på langs promenaden, så er dette riktig?

Hva tenker dere om dette? Noen andre innspill?

Takk!

Tror jeg ville ha tegnet disse som en liten firkant med building=yes, evt. bare en node. Tagges tourism=information + information=map + ref=8 + name=Vippetangen, osv.

Du kan lage en relasjon som inneholder alle ways som utgjør promenaden + punktene langs den. Relasjonen tagges type=route + route=foot + name=Havnepromenade.