Handig voor historic=yes

Ik sluit me aan bij wat Marco schrijft ivm met bunkers.
Dit zijn ook de tagging-methodes die de makers van de geschichtskarte herkennen. Ze maken in de rendering nog wel het onderscheid tussen de al dan niet aanwezigheid van de ruin tag. De disused: prefix herkennen ze dan weer niet. Zie http://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Historical_Objects/Karteneigenschaften#Bunker

Heren, disused and abandoned komen uit de groep spoor. En ik heb ook gezien dat disused gelijk een verandering in de slippy map meebrengt. Een gebouw ziet er dan plots niet uit als een gebouw. Voor de periode en het tijdspad gebruik ik ook historic maar dan in combinatie met period. Zo dus historic:period=1939 - 1956, bij de laatste datum twijfel ik heb nog nooit heden gevonden in OSM, maar het einde van een periode IMHO ook een datum.

Ik ken de tags disused:… en abandoned. Heb ze zelf al gebruikt. Ik gaf enkel aan dat ze niet op die kaart getoond worden.

ik dacht dat men periodes kon aanduiden met start_date en end_date.

Maar wat bedoel je met histroric:period=1939-1956 ? Welk van de andere tags is enkel geldig binnen deze periode ? Of is het geheel enkel geldig in die periode en bestaat het “feature” in zijn geheel niet meer na 1956 ?
tkij
Hoe tag je bijvoorbeeld iets dat eerst een watertoren was en nu een uitkijkpunt. Of eerst een vestiging en nu een museum ? Ik vrees dat daar zowel jouw historic:period als de start_date/end_date tagging in gebreke blijft.