Hallo ben nieuw hier op Forum.

Hallo ,

Ben nieuw hier op het forum . Ben voornamelijk een fietser en heb al veel gelezen gehoord over OSM en sinds zondag ook wat proberen om aan de kaart te werken.

Werk nu nog online en probeer wat kleine dingen die volgens mij niet compleet zijn aan te vullen. Nu heb ik nog een paar vragen als ik in openstreetmap kijk dan zie ik in zeeland een heleboel stukjes weg rode streep met wit erin. Is iemand hier mee bezig kan iemand uit leggen wat dit is.

En als ik iets toevoeg bv. parkeerplaats of kerk hoe lang duurt het tot dit zichtbaar is.

Mvg, fred.

Helaas, je uitleg is nog niet duidelijk genoeg om te weten wat je er mee bedoelt. Zou je ons een dergelijke weg kunnen aangeven, dan kan ik er meer mee.

Dat varieert. Meestal is het op Mapnik (de ‘standaard’ renderer) wel binnen een paar uur te zien, maar een harde regel is dat niet. Het kan ook wel eens een paar dagen duren.

of kijk op http://live.openstreetmap.nl/?zoom=11&lat=51.45093&lon=3.87627&layers=B000000FFFF deze zou vrij snel moeten updaten

Ik denk dat je op de NoName laag aan het kijken bent. Klik rechtsboven op de kaart eens op het blauwe plusje en schakel over naar ‘Mapnik’ of ‘Osmarender’.

Die wegen op de NoName kaart hebben nog geen naam, en daarom zijn ze daar voorzien van een rode buitenkant.

Ja ik heb nu dus een andere laag ingeschakeld en daar zat dus het probleem! Zal nog eens even wat lezen en proberen.

Thanks fred