Hallo,
Ik ben sinds een paar dagen begonnen als mapper, dus sommige dingen in OSM zijn me nog niet helemaal duidelijk. Met name: wat zijn de goede tags om te gebruiken.
Ik heb gisteren via de JOSM editor (eerste keer dat ik deze editor gebruikte) deze area toegevoegd:
Het object is een half pipe voor het doen van skateboard stunts, etc. Ik heb er een area van gemaakt met de tags:
leisure=pitch
sport=skateboard
Als ik het object nu terugkijk op OpenStreetMaps wordt het alleen maar getoond als groene rechthoek met de kleur van een “pitch”, maar geen indicatie van een skate board o.i.d. Als ik het object bekijk in de ID editor wordt het wel getoond met een skateboard icoon, maar aangegeven als Feature Type “Skate Park”, maar eigenlijk is dit geen park.
Kan ik hier misschien toch beter een node met dezelfde tags van maken i.p.v. een area, omdat het object eigenlijk te klein is?
Bij deze tags denk ik inderdaad aan een skatebaan met meerdere onderdelen. Maar als dit ene onderdeel de hele skatebaan is, dan kun je dit volgens mij prima op de huidige manier taggen hoor.
OpenStreetMap is meer een database, de OpenStreetMaps kaart die je waarschijnlijk bedoeld is OpenStreetMap Carto en dit issue lijkt me relevant. Het lijkt me “work-in-progress” zonder dat er snel iets geïmplementeerd gaat worden.
Ik zou het zo laten. Je zou nog een naam kunnen toevoegen (Halfpipe), die naam komt dan wel op Carto. Eventueel ook nog surface (concrete of steel of?)
Icoontje van skaten komt sowieso wel op de kaartlaag Tracetrack Topo.
Ok bedankt voor alle reacties! Deze zo lezend, denk ik dat ik het voorlopig maar zo laat als het is.
Hoewel ik er vandaag achterkwam dat de half pipe op een grasveld ligt met een hek eromheen met daarop ook nog twee mini doeltjes voor kinderen om te voetballen. Het is dus eigenlijk een soort recreatieveldje waar meerdere sporten gedaan kunnen worden.