Ved Bella Center er der privat parkering for “erhvervskøretøjer på gule nummerplader”. Er der en passende måde at markere dette på?
Jeg har ikke fundet noget passende på wiki eller taginfo for amenity eller access.
Ved Bella Center er der privat parkering for “erhvervskøretøjer på gule nummerplader”. Er der en passende måde at markere dette på?
Jeg har ikke fundet noget passende på wiki eller taginfo for amenity eller access.
hvad med
amenity=parking
access=private
goods=designated
fee=yes
payment:app=yes
payment:easypark=yes
operator=Parkware
operator:website=https://www.parkware.dk
ref:zone=3577
ref=2310
Det er mest det, at erhvervskøretøjer er uafhængig af biltypen. Der var primært hgv’er på stedet, hvilket jeg var fristet til blot at sætte som designated. Der er næppe nogen, der har en hgv på hvide plader.
Omvendt set kan man godt have en goods-vogn på hvide plader, som ikke må holde dér. Og en almindelig motorcar (og for den sags skyld en motorcykel med sidevogn) kan modsat være på gule plader og dermed godt måtte holde dér.
Jeg er som sagt mest fristet til bare at smide hgv=designated på, selv om det ikke er helt præcist nok, idet begrænsningen skærer på tværs af enhedstyper.