Ja, wat ik al zei; aan het gebouw zelf heb ik me niet echt gewaagd.
Het staat denk ik sowieso verkeerd ingetekend.
Er is een deel van het gebouw wat als level=-1 staat ingetekend. Dat zit aan de voorkant van het gebouw (in het verlengde van de Maliebaan) op maaiveld niveau; maar verder is het eigenlijk de kelder. (hier zit de fietsparking en ongetwijfeld een aantal magazijnen en utiliteitsruimten in)
Ik heb hierbovenop nu als level=0 de daadwerkelijke stationshal getekend.
Dit klopt niet; want de passage is een verlengde van het gebouw op level=0, waarbij je over de kelder heenloopt (als die eronder zit) en bij het verlaten van het station aan de achterzijde loop je over de andere bouwdelen heen die op maaiveld van de wijk een fietsparkeerkelder van de de Leeuwenburg is/was voor het deel waar er nog een afdak boven hangt.
Op de lijn waar de tegels veranderen is een dikke betonnen muur waaronder zich een aparte ruimte bevind, welke niet onderdeel is van het station maar van de Leeuwenburg. Ten tijde van de Postbank was dit een schietkelder (zodat de bewapende beveiliging kon oefenen) en toen wij als studenten naar de HvA veruisden hebben we er een studentensociëtiet van gemaakt (inclusief door dikke muur doorgezaagde nooduitgang naar fietskelder). Dat dak was nooit bedoelt als buitendak - er zat een overkapping over - en heeft vanaf het begin (denk 1997/1998) continu gelekt.
Tot in ieder geval twee jaar geleden liep er onder het plafond een regengoot door de muur naar buiten:
Zonder een voor en na is het lastig om te zien wat je hebt toegevoegd, waarschijnlijk vooral het grondgebruik beter ingetekend? Dat ziet er wel goed uit in elk geval
Snap ik! Ik vergeet het altijd
Maar hier zie je het verschil; Noordkant heb ik al gedaan, zuidkant nog niet.
bovendien voeg ik veel detail toe, wat niet op de kaart staat.
Fietspaden met/zonder mofa/moped, breedte, richting, verharding. Zelfde voor wegen; hoeveel rijstroken etc⊠Bruggen, wanden, oversteken, straatmeubilair, landuse. Dat soort werk.
Ik ben bezig met recreatiepark Europarcs âDe Wije Wereltâ Otterlo. Zoals met meerdere parken, was er ooit BAG ingemeten, daarna in OSM geĂŻmporteerd (2014), daarna heeft gemeente (Ede) weer Panden en Adressen uit de BAG verwijderd. Daarna is park overgenomen door Europarcs en zijn er laatste jaren âhuisjesâ gebouwd en âglampingâ tenten. Die zijn niet in BAG ingemeten, gelden m.i. als âroerend goedâ, niet nagelvast met grond verankerd.
Omdat bijna niets uit BAG te halen is, geen BAG-plugin, veel handwerk. Gek genoeg wel weer deels huisjes in BRT Top10NLâŠZal gezien ander werk, in meerdere korte map-sessies doen. Tenzij iemand zegt: ja leuk, ik doe mee, maar beter je uitleven op park daartegenover: Europarcs De Zanding, ook inmiddels volgebouwd, maar meer âechteâ panden! Ze zouden ons eigenlijk een gratis verblijf moeten bieden in ruil voor mapping. Want de adressen werken goed in OSM-routers en dus voor bezoekers en hulpdiensten. Ik probeer welâŠ
Ziezo, Leidschendam-Voorburg is nu ook af. Betrefs chargemap: ik weet niet zeker of je de gegevens kunt overnemen om licentieredenen. Wat werkt: QR code op de paal scannen en gaan naar âcharge via browserâ (bij de SGZH1/2 palen), dan krijg je direct het laadvermogen te zien. Nu maar terug naar Poeldijk enz.
Nog niet af, maar lekker bezig: ik heb een maand geleden een lange fietstocht gemaakt van Nieuwerkerk aan de IJssel naar Amerongen, en ben nu ak die tijd bezig om alles waar ik langsgekomen ben een opknapbeurt te geven, vooral landuse/natural en uitlijning van wegen. Soms alleen vlakbij de route, soms word ik meegesleept en ben ik ineens een hele polder aan het doen.
Een puntje:
Ik gebruik zo weinig mogelijk multipolygonen, en zeker niet met meerdere outers. Sommige wateren hebben heel veel outers, onnodig ingewikkeld volgens mij, maar daar blijf ik zoveel mogelijk vanaf, want voor je 't weet loopt de Zuiderzee leeg, en dan krijgt Eggie een rolberoerte!
Maar hier heb ik een gevalletje waar ik het een goede oplossing vind: traffic_island aansluitend aan een groene verdeelstrook.
De kerb loopt niet helemaal rondom, want stopt waar het gras begint. Het traffic_island bestaat dus uit de kerb plus een stukje van de grasomtrek, en dat is precies een van de gevallen die met MPâs opgelost kunnen worden.
Lijkt mij juist handiger om niet onnodig MPâs te gebruiken, een kerb is een los object en dat kan je dus over een deel van de traffic_island heen tekenen.
Klopt, maar dan teken je een verborgen way, precies waar een andere lijn al loopt, met precies dezelfde knopen. Dat vind ik ook niet fijn.
De kerb Ăs 3/4 de omtrek van het verkeerseilandje, dus mag hij ook deel van het vlak zijn. En omdat het allemaal erg overzichtelijk is, vind ik dit een aanvaardbare MP-oplossing.
Ja, zeker!
Er is zelfs ruimte voor nog meer detail, want de kleur van het licht kan ook getagged (en weergegeven) worden, evenals de richting waarin het licht schijnt.
Daar heb ik dan alleen niet de moeite voor genomen
De richting van het licht; echt, is dat een tag? Of is dat gewoon de direction tag?
Ik zie die wel terug bij de Go Map!-app bij bankjes, waarbij de kijkrichting uitgevraagd wordt. Je draait dan je telefoon en dan geeft de app de graden aan.
En bij kleur kan ik me nog iets voorstellen als het gaat om groen/rood navigatieverlichting langs bijvoorbeeld een vaarweg; maar gaan we dan ook het aantal graden K van de lamp loggen voor wit or zachtwit licht??