Grenslandpad Law11 loopt vast in Rijsbergen

Beste forumleden,

Ik heb het “Grenslandpad Law 11” in BaseCamp gevolgd op de combinatie OFM/Hiking layer, maar deze loopt vast in Rijsbergen.

Is er iemand bekend in Rijsbergen die de OSM zonodig aan kan passen?
Vooral tussen Kerkakkerstraat en Hogestraat/Brandslootpad.

Het gaat dan om de Sint Bavostraat ‘staat op bicycle=no’ terwijl er volgens mij een fietspad langs loopt en trottoirs.
Eveneens de aansluiting Sint Bavostraat-Hogestraat is wat versprongen ‘bicycle=no’ dus geen fietsen en wandelaars.

De Hogestraat is eenrichting verkeer volgens mij met uitzondering van fietsen.

Gedeeltelijk te zien in Bing en Street View.

Mvrgr Janremi.

Hoi,

ben er even mee aan de slag. Zal ook die routes op de fietspaden zetten.
Eggie

Hoi Jan,
… fiets er wel eens… maar weet natuurlijk niet alles uit m’n hoofd. Rijsbergen routeert weer op de fiets. Routes meteen verlegd.
Brandslootpad laatste deel is fietspad.

Voor de liefhebbers die de WMS LAW wandelroutes als achtergrond layer willen gebruiken in JOSM.

Hoi Eggie,
Bedankt, nu maar zien of Law11 ook routeert morgen of later op de update OFM.

Commodoortje,
Dat is voor mij te moeilijk.

mvrgr Jan.

hoe het zit met de beperkingen en gebruik
http://www.nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/search?hl=dut#|7eb439f7-17e1-45e2-b340-1f3dfb2286db

Goed dat je dit aangeeft, ik bedoelde eigenlijk dat de layer bestond om te kijken, niet om routes over te nemen naar OSM.

Jan,

t/m Zundert heb ik alle fouten eruit kunnen halen met BTM. Goed dat dat “tooltje” er is. Hele stukken met bicycle=no en fietsroutes op de N weg. 'k Dacht dat ik het in die hoek aardig voor elkaar had, maar er is weer van alles veranderd in de loop van de tijd. Zal er weer eens kritisch naar kijken.
We gaan het zien.

Eggie

Ik even op de site van Nivon gekeken, volgens mij is dit de bronhouder. Mocht dit niet zo zijn laat het dan even weten.
De laatste passage luidt:
“De rechten van beeldmateriaal op deze site liggen bij de oorspronkelijke makers, tenzij uitdrukkelijk overgedragen aan Nivon Natuurvrienden. Overig materiaal mag voor niet-commerciële doeleinden gebruikt worden mits er een duidelijke bronvermelding wordt geplaatst.”

Is dit voldoende om LAW wandel paden met bronvermelding naar Nivon op OSM te mogen plaatsen?

Hoi eggie,

Nogmaals bedankt, de Law11 routeert ook door Rijsbergen.

mvrgr, janremi.

Hoi Commodoortje, het Wandelnet is slechts een overkoepelende organsatie, met veel deelnemers als het Nivon, Te Voet en andere. Het Nivon brengt van oudsher zelfstandig routegdsen uit en het recht ligt dus in Amsterdam. De LAW gidsen en rechten berusten wel bij Wandelnet, maar ze hebben een mail adres, vragen staat vrij. Een andere speler is de NWB, de sportieve poot onder de wandelroutes, met wandelingen als Rondom de Dom. En natuurlijk de NS routes, deels op LAW paden gerouteerd.

Morgen Jan,

Toch nog even na controle Rijsbergen en Zundert iets aangepast. Nu routeert het echt naar mijn zin. AND heeft vaak ergens eenrichting staan waar het niet hoort en de rotonde in Rijsbergen noord klopt nu ook.

Groet,
Egbert

Ik dacht dat de Stichting Wandelnet de rechten beheert.
Allroads geeft een link naar de pagina voor LAW’s (lees onder “Beperkingen op toegang en gebruik”) waaruit duidelijk blijkt dat het als bron voor OSM niet te gebruiken is (de gegevens zijn niet vrij van rechten). Om misverstanden te voorkomen, zou ik persoonlijk adviseren om die achtergronden ook niet te gebruiken (maar IANAL). Hoe dan ook, overtekenen is niet OK.

Zie voor een afwijzende reactie (uit 2007) correspondentie op talk-nl en de wiki (vootnoot [1] bij tabel).

Inmiddels heb ik begrepen dat de gegevens van OSM gebruikt kunnen worden door partijen die een commercieel belang kunnen hebben.