Gpx file vanuit dropbox naar osmand lukt niet meer

Voor mijn wandelingen met de osmand-app zet vanuit internet de gpx-wandelingen op dropbox.
Sinds kort krijg ik, als ik op mijn mobiel (android) de gpx-file van dropbox met osmand wil openen, telkens de melding “dropbox is gestopt”. Nooit eerder probleem gehad.
Voor de volledigheid…recentelijk besturing upgrade naar nougat gehad.
Wat al geprobeerd:
Dropbox gedeïnstalleerd en er weer op gezet
Osmand update naar laatste versie uitgevoerd, volledig verwijderen en weer terugzetten (ivm veel landen)gaat met (nog) te ver.
Ik kan wel vanuit dropbox de gpx file “opslaan op het apparaat” en vervolgens vanuit die lokatie openen maar dat is vrij omslachtig.
Iemand herkenning…of een idee vwb oorzaak?
Groet

Lees ook dit topic eens door (vanaf #5 is het relevant).
Mogelijk heeft dat ermee te maken? Dropbox heeft de wijze veranderd waarop publieke links werken.

Daar had ik ook al iets van gevonden maar in dit geval betreft het geen publieke map maar de mappen in mijn eigen account. Als ik een gpx-file aanklik krijg ik gewoon eerst de vaag waarmee ik wil openen. Als ik dan osmand kies komt na enkele sconden de melding dat dropbox is gestopt.

Zojuist even geprobeerd hoe dat bij mij gaat, verschil is mogelijk dat ik de iOS versie van osmand gebruik:
Vanuit osmand is er geen enkele mogelijkheid om een file op Dropbox te selecteren (of waar dan ook), die optie is er trouwens in de iOS versie nooit geweest.
Ik kan wel Dropbox openen, GPX selecteren en dan openen in osmand. Dat gaat goed. Maar dat is dus de omweg die nu voor jou ook de norm lijkt te worden…

Heb osmand nu ook op mijn ipad gezet…totaal andere menustructuur en kan daar (nog) niet mee uit de voeten.
Vreemd dat jij in dropbox een gpx- file kunt openen in osmand (dat was mijn “oude werkwijze”. Als ik in ios de file open krijg ik alleen de lijst met waypoints.
Vervolgens kan de file wel exporteren, kopieren, verwijderen maar niet in osmand openen. Dus opmerkelijk dat het probleem zich bij in ios en android voordoet.
Bij dropbox.com zie ik geen knoppen waaraan ik kan draaien.

In de android versie kan een gpx file nog geladen worden vanuit dropbox.

Bij mij in android dus niet (meer), daarom ben ik dit draadje begonnen.
Het lijkt alsof de blokkade bij dropbox zit bij mij in zowel android als ios.

Bij mij werkt het nog wel. Misschien komt dit omdat ik de + versie heb

Voor iOS is er zelfs helemaal geen + versie!

De android versie is meer doorontwikkeld. Het zou kunnen dat IOS nog niet volwasrdig is als betaal versie

Misschien een workaround, de dropbox plugin van de filemanager total commander?

De plugin (en toelichting) voor dropbox kan ik niet vinden.

De plugin heet Totalbox, zie http://onkokubo.sk/android/totalbox

Total commander en de plugin gevonden en geïnstalleerd. En het werkt…dank je wel. Weer wat geleerd.
Total commander is nieuw voor mij maar het lijkt me een tool met uitgebreide mogelijkheden, zal me daar eens in verdiepen.

Gebruik ik al sinds de introductie van de PC, de oerversie heette Norton Commander.