GGD corona test/vaccinatie locaties. Wat doen we ermee

Zoals de titel zegt. Wat doen we met de talloze GGD test en vaccinatie locaties op de kaart. Hier in de buurt is alles alweer opgeheven en/of verplaatst naar een andere locatie en/of samengebracht bij het ziekenhuis. Iedereen zelf per regio met het handje checken en verwijderen? Of kan eea snel met een dataset gecheckt en gecorrigeerd worden?

We kunnen met Overpass opzoeken welke vaccinatiecentra er sinds 2020 gemapt zijn, en als dat specifiek covid-testcentra zijn mogen ze van mij van de kaart af, want de meesten bestaan niet lang (meer). Adrespunten van de BAG moeten hierbij wel bewaard worden.

1 Like

Als het gebouw er niet meer is, waarom zou dan het BAG-adres wel gehandhaafd moeten worden; voor zover dat al bestaan zou hebben?

1 Like

Goed punt, hier kan inderdaad per situatie een inschatting worden gemaakt.

1 Like

Waarom de lokatie’s definitief verwijderen ?
Bij eerste de beste andere besmettings-crisis anders dan Corona heb je meteen de juiste lokatie’s waar je moet wezen… ipv van op nieuw het wiel uitvinden…
Kunnen ze niet gewoon hernoemd worden als GGD-popup lokatie’s ?
Waar je bij kunt zetten of de lokatie’s wel of niet aktief zijn…

Niets is definitief en het kan altijd weer teruggemapt worden. Als zich weer een nieuwe crisis aandoet is het de vraag of dergelijke faciliteiten weer op dezelfde plaats terugkomen; tegen die tijd zien we dan wel weer.

2 Likes

Ook goed, hebben weer wat te doen tegen die tijd :slight_smile:

3 Likes

Ben bang dat dit echt regio specifiek is. Inmiddels zit er hier op de ggd test locatie een totaal nieuw bedrijf…

Ik ga Iniedergeval hier in de buurt de ggd test locaties verwijderen die ook echt weg zijn. In mijn ogen nu onjuiste data, vervuiling van de kaart. Uiteraard blijft de adres node netjes gehandhaafd :wink:

Er zijn verschillende soorten locaties. In Blerick was een tijdelijke locatie met een grote tent, die heeft 2 jaar bestaan, nu zijn ze naar een permanent gebouw in Venlo verhuisd. Zo ook de testlocatie, die is ook al een keer verhuisd.
Dat zijn niet echt popup locaties, dat zijn gewoon tijdelijke huisvestigingen.

1 Like

Uit jouw reaktie blijkt dat GGD’s uit verschillende veiligheidsregio’s anders met die lokatie’s omgaan… Nederland ow Nederland :slight_smile:

In Dordrecht heb ik het al aangepast. Hier zit prikken en testen tegenwoordig in één gebouw.
‘Handig’ gedaan met het oog op besmetting.

Dat begrijp ik niet.

Zal wel met het kostenplaatje te maken hebben.

Het ministerie van VWS heeft besloten dat de GGD’en stoppen met testen op corona… Dan kunnen die test Locaties volgens mij van de kaart. Iemand die alle resterende ggd test locaties inzichtelijk kan maken?

Laat nog lekker staan, er is een groep kwetsbare die HEEEEEEELLLLL GRAAG wil weten waar ze een prik kunnen halen en heeel vaak is testlokatie ook priklokatie

Feit is dat de meeste, zo niet alle, grootschalige pop-up test- en vaccinatielocaties opgeheven zijn of zullen worden en zullen vaccinaties bij de ‘traditionele’ plaatsen als huisarts(enpraktijken) gehaald kunnen worden.

Een locatie die niet (meer) bestaat kan - na verificatie - dus verwijderd worden.

Helemaal mee eens onder voorwaarde dat men ZEKER weet dat die lokatie’s compleet opgeheven is… Bij twijfel niet verwijderen.
Het zou mooi zijn als lokatie coördinaten opgeslagen kunnen worden zodat een volgende regering bij een volgende uitbraak niet weer kostbare tijd & geld besteed aan weer opnieuw het wiel uitvinden in dit geval kwa lokatie’s…

Hoi @Dillen_GJ ik vraag alleen voor een overzichtje van de overgebleven test locaties zodat ik/we deze na verificatie kunnen verwijderen.

Enne…Bij de overheid worden ze vorstelijk betaald om elke dag het wiel opnieuw uit te vinden, daar kunnen wij helaas niks aan veranderen :wink:

Mijn ervaring is: zwaar onderbetaald, om dingen te regelen zonder de benodigde middelen. Lijkt wel wat op OSM.

Ook mee eens maar om dezelfde fout door een intelligente community als OSM NL op dezelfde manier uit te voeren is wel zonde van ONZE ( community wise gezien) tijd toch ?
Ik bedoel: er wordt zoveel history opgeslagen in OSM, daar kan je toch iets mee als je deze info weer nodig hebt ?