Gesloten paden/wegen

Gisteren liep ik tegen een interessant probleem aan. Ik fietste in Noord Duitsland (van Nieuweschans naar Ditzum). De track had ik thuis gemaakt. Toen ik van Ditzumerverlaat richting Nendorp via de Denkmalstrasse fietste, zag ik een bord staan waarop stond dat de weg gesloten was van 15 december tot 31 mei. De slagboom was open. Ik ben door gefietst. Ik was niet de enige fietser die daar reed.

Het fietspad langs Harssenbosch (tussen de Winsumerweg en de Paddepoelsterweg) is gesloten van 15 maart tot 15 juni. Het bruggetje is dan omhoog en je kunt er echt niet langs.

Het is niet leuk om mee te maken dat een weg tijdelijk gesloten is, vooral als je niet verder kunt fietsen. Valt zoiets te mappen?

Je zou deze tags moeten gebruiken, helaas moet je dan voor elk jaar opnieuw taggen

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access#Access_time_restrictions

Is dit zichtbaar op de Openfietsmap?

En hoe gaan routeprogramma’s daar mee om? Al zou je de tag ingevoerd hebben.

Nee.

Niet.

Maar dit zijn kip-ei problemen. Als het niet veel getagd is dan zullen routeplanners er niks mee doen, en andersom misschien ook.

Ik heb al wel een symbooltje op de openfietsmap dat aangeeft wanneer er een tag opening_hours=* (bijv. opening_hours=sunrise-sunset) is gebruikt.
Zoiets zou ook kunnen voor tags als hours_on / off (bijvoorbeeld bij veerpontjes, een vraag die ergens elders op het forum werd gesteld). In Mapsource zit er wel een vermijden knop voor datum en tijdsafsluitingen maar die funktie is nog niet voor de openfietsmap beschikbaar.

Het fietspontje bij Noordlaren heeft ook bepaalde openingstijden.
De tijden die je ter plaatse op borden vibd zij aanzienlijk beperkter dan de tijden die je op inet vindt.