Geopunt ; "te druk bezig" of "gewoon onwillig" ???

Op 2015-03-17 heb ik eens enkele fouten( in Duffel en Heist op den Berg) in Geopunt hier op dit forum vermeld, doch, heden (2017) , bestaan die nog altijd.
Bovenstaande topic was begonnen hier op dit forum door Geert Van Gaever van GIS-cel van het Agentschap Wegen en Verkeer.
Heeft maar 1 enkele post hier gedaan.
Ik zal nog eens een poging wagen op de “nieuwe” meldingsfunctie van Geopunt.
:roll_eyes:

BULLSHIT … melding werkt niet → https://smartshare.be/s/I7Eqh1XmTolpYeJ
:roll_eyes:

Yep, eerder “moedwillig”, want ;

Fedict pleit voor gebruik ODF formaat ;

Fedict en ik en vele anderen pleiten om ODF formaat te gebruiken, en toch … geeft Geopunt/Agiv nog altijd hun updates van Basiskaart Vlaanderen (GRB) in xlsx formaat in plaats van ODF.

Krijgen ze bij Geopunt/Agiv misschien een “premie” van Microsoft ? , of zijn ze ook zo “een beetje zoals deze Nederlanders” ? :stuck_out_tongue:

Ik heb die foute Itterbeek gemeld via Geopunt (die nieuwe meldingsfunctie zit wel goed verstopt). Dat ging zonder enig probleem. Misschien is het omdat je een URL in het meldingsveld stak?
Sowieso is je melding maar het begin van het proces, en gaat de lokale GIS-verantwoordelijke naar aanleiding van je melding allicht zelf onderzoeken wat juist is. (Straatnamen in GRB komen uit CRAB en CRAB wordt decentraal beheerd door de gemeenten).

Wat problemen met melden te maken heeft met het gebruik van gesloten bestandsformaten is mij niet helemaal duidelijk. Alleszins een terechte opmerking. Via de contactpagina kan je dit misschien nog eens melden. @informatievlaanderen is ook behoorlijk responsief op Twitter, en daar kan je er een publiek gesprek over hebben.
Ik denk dat het eerder aan gebrek aan open reflexen dan aan kwade wil ligt. Ik kan mij voorstellen dat ze bij open bestandsformaten enkel aan “echte” data denken, niet aan dit soort metadata.

Ik heb aan informatie.vlaanderen@vlaanderen.be dit enkele dagen geleden ook gemeld, en heb juist bericht gehad, dat het “in behandeling” is.
Ik heb mijn melding(toen) ook zonder die url erin proberen te doen, doch gaf zelfde resultaat ;

De opgegeven waarde is ongeldig

misschien dat ze er ondertussen “iets” aan gedaan hebben ? … afwachten maar …

Heb ondertussen bericht gehad van hun ;

Wat betreft die GRB updates, dat wist ik al, doch, wat betreft die xlsx files,had ik het eigenlijk hier over hun ;

EDIT ; en wat betreft dit hier ; https://smartshare.be/s/I7Eqh1XmTolpYeJ , heb ik nog altijd hetzelfde voor, krijg altijd ;

De opgegeven waarde is ongeldig

, en kan aldus niks verzenden in hun meldingsvenster .
:roll_eyes:

Heb ondertussen “ontdekt” waarom ik nix kon verzenden ;
Als men in het meldingsvenster op enter drukt, om naar een volgende regel te gaan, krijg je die melding, en kan je nix verzenden.
Maar als je “continue op dezelfde regel” blijft, kan je wel verzenden … buggy … als je het mij vraagt … :roll_eyes: