De geometrie van de gebouwen, de perrons en de perkjes op het station lijkt helemaal niet te kloppen. Is het wenselijk dat ik dat herstel, of rij ik dan een project in de wielen? En als er zo’n project is, hoe kan ik dat vinden?
Zo te zien komen die gegevens uit een BAG-import. Je ziet hier een soort parallellepipidums, terwijl dat in werkelijkheid rechthoeken moeten zijn.
De plattegrond van de gebouwen is uit elkaar getrokken, de zuidelijke gevel klopt aardig, de noordelijke gevel is vertikaal omhoog en naar rechts getrokken.
Ik gebruik Vespucci voor edits onderweg. Bij de eigenschappen van nodes zie ik allerlei informatie over treinnummers en zo. Die heb ik niet uitputtend gecontroleerd, maar het lijkt verouderde informatie.
Voor zover ik weet heb ik dat uit elkaar trekken niet zelf gedaan. Maar ik ben nieuw met Vespucci en OSM, dus ik sluit het ook niet uit. Ik zie het nergens terug, en ik weet dus ook niet hoe ik het ongedaan kan maken.
In dit topic zie ik dat BAG-imports niet perfect zijn. Maar in het BAG zelf klopt de vorm van het stationsgebouw vrij aardig. Dus zie je op die site andere coordinaten dan in de export/import?
Het lijkt fout te zijn gegaan in changeset 176675233
Ik denk dat het het beste is om het even terug te draaien en de correcte wijzigingen los toe te voegen.
Ik ben zelf niet zo bekend met Vespucci maar we zien vaker ongewenste verschuivingen ook bij andere editors zoals ID. JOSM heeft meer ingebouwde beveiliging om dit tegen te gaan.
Ik heb die changeset reverted en de vijf camera’s weer teruggezet.
Misschien kun je nog even controleren of die weer op de juiste positie staan ?
De trein serie nummers staan op de routerelaties en niet op de nodes.
Op de nodes die je waarschijnlijk bedoelt staan bijvoorbeeld de nummers van de seinen.
Zo staan aan het W einde van het perron de seinen 902 en 904.