Gendanne slettede stier?

Jeg har sendt vedkommende en ny besked (og kommenteret på det nyeste ændringssæt) hvor jeg beder dem stemple ind her i tråden. Jeg kontakter DWG d. 17. januar hvis vi ikke får et svar. Jeg har lovet vedkommende at de bliver behandlet retfærdigigt og med respekt. Hjælp mig venligst med at holde mit ord.

Den nye beskeden jeg sendte kan læses her:

Hej Aarslev

Jeg kan se at du konsekvent sletter veje, der tilføjes omkring Aarslevgaard. I den seneste tid har du nok oplevet en del ekstra aktivitet med vejene, og det kommer sig af, at der i øjeblikket er iværksat en kampagne om at få alle danske adressepunkter inden for 40 meter af en vej, privat eller ej. Isolerede adressepunkter identificeres automatisk, så hver gang du sletter dem bliver de undersøgt igen.

Private veje tagges naturligvis med access=private eller access=no, og sådan har vejene også oftest været tagget, indtil du har slettet dem fuldstændigt. Informationen om at det er private veje, går naturligvis tabt. I dine ændringssæt påstår du at vejene ikke findes, men det er åbenlyst forkert idet

For snart et år siden kontaktede jeg dig privat i OSM og forklarede min andres ageren mht. til vejene på hvad der (antageligt) din grund. Jeg forklarede, at der vil komme andre og tilføje vejene, der åbenlyst mangler, og du har sikkert oplevet at jeg har ret.

Jeg beder dig derfor forklare dit synspunkt i denne tråd så vi kan komme til en fælles forståelse og enighed i denne strid.

Hvis du ligesom sidste år ignorerer min besked, føler jeg mig nødsaget til bringe en mediator i spil i form af OSMs dataarbejdsgruppe. Dataarbejdsgruppen håndterer vandalisme og stridigheder som denne. Jeg ser helst at vi undgår at tage diskussionen op på et sådant plan, men hvis det er det du ønsker så gør vi bare det.

Jeg synes at du skal læse beskeden fra sidste år igen, og derefter deltage i tråden jeg nævnte ovenfor. Jeg garanterer at du vil blive behandlet ordentligt og med respekt. Hvis ikke du stempler ind i tråden, kontakter jeg dataarbejdsgruppen og beder om medierering d. 17 januar 2026.

Håber at høre fra dig! Glædelig jul og godt nytår fra Linus

Beskeden fra sidste jul kan læses her:

Hej Aarslev

Grunden til jeg tilføjer disse serviceveje, er fordi de findes på luftfoto. De er angivet som private veje, så ingen vil blive ledt derhen af rutevejledning. Jeg gør det virkelig ikke for at være træls. Problemet med at fjerne dem fra kortet er at der så senere vil komme en ny person og indtegne dem igen. Den person vil måske ikke markere dem som private, og folk vil derfor kunne blive ledt derind af rutevejledning! Det er i din interesse, at vejene forbliver på kortet med den rigtige tagging!

Er grunden til du sletter vejene, fordi de ikke findes, eller er det fordi du ikke ønsker de vises. Hvis det er sidstnævnte, er du så ikke sød at uddybe dit perspektiv i tråden jeg har linket nedenfor? Ellers er jeg bange for at du for evigt vil have bøvl med de veje.

Tråd: Gendanne slettede stier? - #29 by Linus_W_Frische

mvh Linus

Jeg håber vi får et svar.

1 Like