Gekke tot geen routering na aanpassing

Goedenmiddag,

Ik probeer mijn eigen woonplaats enigsinds te onderhouden wat betreft straten en locaties.
Ik ben dan ook zeer dankbaar voor de feedback als ik toch iets ben vergeten! :slight_smile:

Echter heb ik mijn twijfels over de laatste wijziging en de routering.
https://www.openstreetmap.org/search?query=Ebbingestraat%20Kampen#map=18/52.55506/5.91584

De changeset heeft te maken met de aanpassing van het Ă©Ă©nrichtings verkeer.

De eerste test route was van de, “Cellebroedersweg, Binnenstad Kampen, Kampen, Overijssel, Netherlands, 8261GW, Netherlands” naar de “1e Ebbingestraat, De Hoogte, Kampen, Overijssel, Netherlands, 8266AB, Netherlands”.

Deze route wordt gepland zoals het hoort.

Vervolgens heb ik route aangepast naar tegenovergestelde richting, omdat ik zeker wou zijn dat ik niets heb gesloopt (waar ik nog steeds een beetje bang voor ben als ik zaken aanpas :roll_eyes:).

Echter krijg ik nu de mededeling dat er geen routes mogelijk zijn
 Terwijl mijn blote oog wel mogelijke routes ziet.

Heb ik daadwerkelijk iets gesloopt of ben ik nog niet echt wakkeer genoeg en doe ik gewoon iets verkeerd?

Alvast bedankt voor de feedback!

Schuurpapier
 welkom op het forum.
Je hebt 15 uur geleden de Ebbingestr op eenrichting gezet. In de routeplanner van OSM is dat nog helemaal niet ge_updated. Die loopt gewoon achter.
Nu heb je vanmiddag de uitzonderingen voor tweewielers toegevoegd. dat is correct gedaan.
Routeplanner graphHopper routeert nog vrolijk naar beide kanten. Dat zal komende week wel aangepast zijn. Auto OSRM heeft wel meer vreemde fratsen dat hij geen route kan maken. Soms help het om de route gewoon opnieuw te kiezen in plaats van route omkeren.
Je kunt dus niet van de routeplanners op aan.
Voor auto’s zou het terug niet mogen routeren, maar een omweg moeten aangeven. Op de stand fietsen zou omkeren wel routeren.
Dat doet het nu ook al, maar dat komt omdat de routering nog niet weet dat het om eenrichting gaat.
Er is dus niets gesloopt. :slight_smile:

Ah oke, top! Dan ga ik er vanuit dat het nu allemaal goed verloopt.

Volgens het plan voor moped geen eenrichtingsweg
Wat is het onderbord? Uitgezonderd welke iconen.

https://repository.officiele-overheidspublicaties.nl/externebijlagen/exb-2017-51926/1/bijlage/exb-2017-51926.pdf

Besluit

Zoeken Kampen

dat fietsers door middel van een onderbord ‘uitgezonderd fietsers’ zullen worden uitgezonderd van de eenrichtingsweg, zodat deze ook in de tegenrichting de Ebbingestraat kunnen blijven gebruiken; inderdaad alleen fietsers

Aangezien ik morgen of vrijdag waarschijnlijk weer door die straat fiets zal ik even kijken.
Want ik ben nu niet zo zeker of ik een uitgezonderd fietsers of uitgezonderd fietsers + brommers ben tegengekomen.

Edit: Die website is verrekte handig! Bij deze opgeslagen :smiley: