Maanden terug stond er een DHL-pakket automaat op deze lokatie in de buitenlucht. Hier weergegeven in de Bag-viewer.
Nu komt het verwarrende: via dezelfde BAG-viewer zie je links van eerder aangegeven BAG-“lokatie” een rechthoekig grasveldje staan. Dit is in de veldwaarneming van gisteren echter een grasdak van een gebouwtje gebouwd rondom een De Buren-pakket-automaat.
Wat te doen:
kadaster inschakelen om aan te geven dat in BAG-viewer een gebouwtje mist die lijkt op een simpel grasveldje ?
zelf het gebouwtje intekenen in OSM met gebouw karakteristiek: roof=grass ?
Verder is op satellietfoto dd 2026-02-14 duidelijk te zien dat de openlucht DHL-pakket automaat niet op kadasters: ‘aangewezen plaats’ staat en het feit dat daar geen zandplek maar grass/begroeiing te zien is moet dit al maanden weggehaald zijn.
Object heb ik zelf geplaatst omdat dat ground truth is, gaat er mij om: gebouwtje wat om de automatische pakket automaat staat mappen of niet ?
Net terug van spoed eisende hulp dusver prio verleggen van OSM naar huis omgeving zodra ik tijd heb ben ik weer hier op NL-forum en NL OSM
Als het een afdak met drie muren betreft; is het voor de BAG geen gebouw.
Ja daar kan je van alles van vinden; maar de BAG vind iets pas een gebouw als het vier muren, een dak en een deur heeft.
Via de bagviewer* een tip geven. En ongeacht of ze er iets mee doen zelf intekenen. In een poi-note aangegeven dat je via de viewer een melding hebt gedaan. Ik heb er geen ervaring mee, maar zou dat proberen :-)
Goed idee.
Zodra ik weer daar in de buurt ben (meestal als ik vanuit Haarlem naar Winkelcentrum Viermeren, Hoofddorp fiets) maak ik een foto daar met de iPad.
Dan mist het alleen een deur en vind ik die shelter oplossing (precies waarom er een gebouwtje om het pakketautomaat gebouwd is met baksteen & plexiglas. [Zie het kwa uiterlijk als een groot luxe bushokje]) een geniale OSM definitie oplossing !
Hier de foto op straat niveau (niet zelf gemaakt).
Emvee, als ik bovenstaande foto vergelijk met de satellietfoto dan geloof ik dat je helemaal gelijk hebt dat de lokatie die je met de pijl aanwijst de enige juiste lokatie is !
Edit 1: foto gevonden en de link hier geplaatst. Edit 2: juiste object lokalisatie door Emvee
Ik heb instruktie’s om recent satellietdataportaal foto als edit achtergrond op mijn iPad te krijgen opgevolgd maar werkt niet met mijnconfiguratie naar het blijkt…
Dus mocht de gebouw plaatsing niet helemaal juist zijn kwa contour of plek plaatsing omdat iemand wel een veel recentere achtergrond heeft be my guest om het aan te passen & te vervolmaken naar best kwaliteitsstatus.