Garmin kaart van Nederland

Ik heb nu ook de NL kaart op mijn GPS (Garmin Vista HCx) gedownload en dat ging prima.

Ik wil de kaarten gebruiken voor fietsen en ik heb wel al gezien dat alles wat geen weg is is met “pad” wordt aangeduid. Dat kan dus een "track"zijn of een echt “fietspad”. Wordt die verfijning nog aangebracht in de toekomst? Een flink aantal van de NL mappers werkt an fietspaden en het zou dus leuk zijn als we fietsroutes duidelijk zichtbaar kunnen maken.

Als gezegd prima ontwikkeling

Een fiets-specifieke kaart zit in de planning :slight_smile:

Maar of de fietsroutes daar ook als zodanig op te zien zullen zijn is nog maar de vraag aangezien je gebonden bent aan de mogelijkheden die het Garmin bestandsformaat hiervoor biedt. Wel zullen fietspaden meer benadrukt worden tenopzichte van overige wegen.

Heb de garmin kaart van nederland een poos geleden gedownload en geinstalleerd, tevens op de gps gezet.
Vanmorgen zie ik tot mijn verbazing dat de kaart op de pc in Mapsource niet meer tezien is. Het enige wat ik nog zie is de omtrek van de kaartdelen.
Heb het nu inmiddels weer drie keer geinstalleerd (inclusief het verwijderen van de sleutels naar OSM in het register) maar ik krijg geen kaarten meer te zien.

Alle img bestanden zijn er wel en ook 1 tdb file.

Iemand enig idee hoe dit gekomen is, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets verwijdert heb van de OSM kaarten, het enige wat ik kan bedenken is misschien een update van Mapsource.

Wat jij beschrijft kan ik simuleren door wel de xxxxxxxx0.img en xxxxxxxx0.tdb te behouden maar alle kaartdelen te verwijderen. In de .tdb wordt verwezen naar specifieke kaartnummers dus als de kaarten standaard (dus zoals ze geinstalleerd zijn) in de 11000000 range zitten dan kun je ze niet omnummeren naar 12000000 range want dan werkt het niet.

Ik ben een beetje het spoor bijster. javascript:insert_text(‘:/’, ‘’);
:confused: Er staat een nieuwe kaart (17 april 2008) op de Garmin maps pagina, maar een aantal straten een aanpassingen van de laatste maanden komen er niet op voor.

Was het de bedoeling dat deze nieuwe release opnieuw werd opgebouwd uit de OSM data of komt dat binnenkort nog?

Elke keer dat de garmin.na1400.info pagina een nieuwe versie aangeeft dan is die gebaseerd op de laatste dump van de OSM database, als het goed is. Ik had commentaar gekregen van een collega die over hetzelfde probleem klaagde en er zat inderdaad een foutje in 1 van de scripts. Met de versie van 25 april zou dat opgelost moeten zijn.

Heb net de versie van 27 april gedownload en geinstalleerd, het enige verschil dat ik zie is dat de driehoekige kaartdelen nu rechthoekig zijn, voor de rest is er geen weggetje op te bekennen.

Ik gebruik mapsource 6.13.7 morgens nog eens kijken of ik 6.13.6 kan installeren, de drie pogingen van zondag zijn mislukt, ook als ik .5 probeer blijf ik .7 houden.
Er zit iets niet goed hier, dat is inmiddels wel duidelijk.

bedankt voor de volgende poging. Helaas geen succes. Is het mogelijk om te helpen door te laten zien wat er niet klopt? Ik installeer Installer onder de Garmin/Mapsource program in Windows. de files die ik daar vind zijn van 27-4-2008 20:22, neem aan dat dat goed zou moeten zijn. Hugo

Om er zeker van te zijn dat dit niet door ‘mijn’ OpenStreetMap Garmin maps komt is het wellicht verstandig deze kaarten eerst te verwijderen. De meest rigoreuze manier is de volgende:

  • Start de uninstaller van de OSM garmin kaarten.
  • Verwijder de eventueel overblijvende directory c:\program files\openstreetmap garmin maps (of de directory waar je de kaart(en) geinstalleerd hebt) en de subdirectories daarvan.
  • Verwijder de eventueel overblijvende register sleutel(s) (In Engels: registry keys) onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Products welke beginnen met ‘OpenStreetMap’, ‘11000000’ of ‘12000000’.

Na deze handelingen zijn alle veranderingen aan je systeem die toegekend kunnen worden aan de OpenStreetMap kaarten teruggedraaid. Controleer nu of je MapSource installatie nog goed werkt, eventueel door te kijken of andere kaart sets wel goed werken.

Installeer nu de laatste versie van de OpenStreetMap Garmin kaarten (25/27 april 2008). Deze versie heb ik op diverse systemen succesvol getest.

Het werkt nu!!!:cool:’, We hebben nu twee zaken tegelijk veranderd. Ik zag te laat dat je vannacht nog een nieuwe set hebt opgebouwd.

Ik heb het op 2 systemen getest en het lijkt erop dat bij het verwijderen op het ene systeem de entry wel wordt verwijderd uit de registry en bij het andere systeem (die ik het meest gebruik) niet. Daarna klopte de versie 30-4-2007 0:22 wel op beide systemen.

is dus opgelost, hardstikke bedankt.

Ja, ik ben aan het spelen met nieuwe versies van Mkgmap waarmee wat eigenschappen van de kaart beter benut kunnen worden (zoals Product en Family naam maar ook de omschrijving in MapSource). Helaas loop ik telkens tegen ander bugs op en dan blijkt weleens te laat dat een kaart toch niet blijkt te werken waardoor bijvoorbeeld MapSource crashed. Mede hierdoor heb ik gisteravond 3 keer een nieuwe kaart ge-upload waarbij ik uiteindelijk weer terug naar de originele instellingen ben gegaan.

Ik heb door al dit testen ook gemerkt dat de installer aangepast moet worden om bij het verwijderen van een installatie alles op de juiste manier op te ruimen. Daar hoop ik dit weekend wat meer tijd aan te besteden.

Nou ja zeg, het bleek dat ik de kaartdetailering uit had staan :roll_eyes: City Navigator en de Topo kaart laten dan nog wel wegen zien maar de OSM kaart is dan blanco. Ik voel me een tikkie stom. :roll_eyes:

Nou, mooi dat het allemaal weer is opgelost :smiley:

De laatste versie werkt nu in 1 keer zonder ingewikkelde Register operatie. Bedankt. :sunglasses:

Mooi, zo is het bedoeld.

Als ik alle twee de versies installeer, de (Normal) en de (Cycle) zie ik in mapsource alleen maar de fiets kaart. Ongeacht of ik ze nu in dezelfde directorie installeer of in aparte en ongeacht in welke volgorde, het is enkel de fietskaart die ik zie.
Kunnen ze niet samen geinstalleerd worden of doe ik iets fout?

Vandaag de nieuwe cyclemap gedownload en zie dat de fietsknooppunter nu zichtbaar zijn, joepie. Nu is mijn vraag wat doen we met de ‘name’ in de relatie. Ik ben in Eindhoven bezig en daar is het netwerk De Kempen. Ik zie dat die netwerk name verschijnt op de paden maar eigenlijk voegd het niet veel info toe. Wat is nu handiger? Ik kan de ‘name’ zo maken dat je de knooppunt nummers erin heeft of zou de ‘note’ van de referentie bij de naam toegevoegd kunnen worden?

Ja mooi he?! Dat hebben we net vrijdagavond erin gehacked. :smiley:

Het knooppuntennetwerk van De Veluwe heeft als relatie naam bijvoorbeeld “CNN Veluwe 15-93” en dat wordt duidelijk op de kaart weergegeven. Het maakt het zoeken op relatie in JOSM ook makkelijker, maar of dat de beste manier is wil ik niet zeggen. De “note” tag is daar ook prima geschikt voor, wellicht dat we die erbij laten zijn in te toekomst.

Goed ik ga de relaties die ik heb ingevoerd renamen naar CNN kempen xx-yy. De zichtbaarheid en het zoeken van de relatie is zeker een goed punt. Is het verstandig om dit ook zo op de wiki aantepassen? Zodat beginnenlingen zoals ik het meteen goed kunnen doen. Wil dat best doen.

Nou, over de naamvoering is nog wel discussie. Zo gebruik ik CNN (Cycle Node Network), anderen gebruiken bijvoorbeeld FRN (Fiets Route Netwerk) of alleen de route naam, bijv. ‘De Veluwe’.

Ik zou dus voorstellen om voorlopig te taggen volgens het regime dat het meest wordt toegepast in het gebied waar jij routes toevoegd. Naderhand zijn de namen eenvoudig aan te passen wanneer daarover consensus is bereikt.

Een discussie erover starten op de ‘talk’ pagina zou goed zijn.