Gaat dit wel goed met de waterkaart?

Deze nieuwe mapper gaat wel voortvarend te werk, maar volgens mij klopt het niet allemaal.

Havens (IJmuiden) worden nogmaals toegevoegd aan de watervlakken en staan al op de waterway.

Getijdewater wordt als meer ‘lake’ getagd. De Oosterscheldetagging heb ik teruggedraaid.

Terugdraaien? Een reactie krijg ik niet op opmerkingen.

https://www.openstreetmap.org/user/njai_/history#map=8/51.803/4.867&layers=N

edit Inmiddels worden de riviernamen aangepast. De naam hoort m.i. op de waterway, maar nu komt de natural =water er weer bij.

2de PB gestuurd tijdens het mappen, maar geen reactie.

Even de wijzigingen proberen te bekijken, niet makkelijk omdat OSMCha/achavi niet de wijzigingen op relaties laat zien.

Ik zie dat je inmiddels enkele changesets hebt terug gedraaid en maar er zijn nog enkele wijzigen over die ook niet correct zijn, harbor en lake. Ik weet wat een normale termijn is om dit te corrigeren.

@emvee,

Wat echt 100% fout was heb ik teruggedraaid.

Niet alles is bv Nieuwe Maas. (Scheur bv) De naam hoort in principe op de waterway uitzonderingen daargelaten.

Voel me af en toe zo’n zeur als ik edits ‘afkeur’.

Die wijzigingen in IJmuiden draai ik ook terug. Die aanloopgebieden tussen de pieren zijn geen echte havens in de zin van. De havens staan al op de waterway. Die hoeven niet dubbel, maar erg consistent zijn we er niet mee.

Die bij het Zoommeer kom ik niet uit.

Daar zaten al fouten in.

Het Zoommeer is het hele gebied, maar de vaarwegen hebben aparte namen. Die klopten ook al niet.

Bergsche Diep bv. Het Schelde-Rijnkanaal is ook een onderdeel.

Mapper heeft ondanks PB’s niet gereageerd. Dat is dan weer jammer.

Tja.. Als je lang wacht gaan medemappers corrigeren en worden reverts steeds lastiger.

Ik had de DWG even informeel gevraagd om te kijken omdat mapper doorging zonder reactie.

Hoi Eggie,

Dat kan ik mij goed voorstellen; maar ik waardeer wel ontzettend dat je dit blijft doen!

Als ik zo nu en dan jouw berichten naar mappers lees; dan benader je ze eigenlijk altijd met respect en op een keurige/vriendelijke manier. Ik zou dat niet zo kunnen :wink:

En jouw intentie is niet per se om iemand z’n werk af te keuren; maar om de kwaliteit van OSM te behouden en doorgaans nieuwe mappers te begeleiden naar kwaliteitsinput.

Je kunt het ook omdraaien; het is misschien zonde van het vele werk van iemand, maar als je beginnend mapper bent begin dan klein om te kijken hoe eea werkt. En als je dan toch groot werk wilt doen zorg dan dat je je hebt ingelezen.

Toen ik net begon met disaster mapping voor HOT in West-Afrika deed ik enorme gebieden in kaart brengen met wegen en gebouwen. Gemist hebbende dat je binnen de box van een task moet blijven én dat er een enorm gedetailleerde wiki bestond over hoe wegen in West-Afrika geclassificeerd moesten worden.

Daar ben ik toen ook op aangesproken door een ervaren reviewer die een aantal dingen echt heeft terug gedraaid, maar me ook vriendelijk op weg hielp.

Dat is leergeld geweest ;-)

Dank voor je tomeloze inzet in deze community om te zorgen dat de Nederlandse kaart van hoge kwaliteit blijft!!

10 Likes

IJmuiden heb ik inmiddels ook teruggedraaid..

Geen reactie verder van mapper gehad.

Mapper gaat ondertussen weer door.. nu zonder comment op de changeset

https://www.openstreetmap.org/changeset/180811942#map=12/51.7590/4.6265

De Dordtsche Kil heb ik terugedraaid.

Inmiddels heeft Taya hem geblokkeerd.

2 Likes

Ik heb bij Moerdijk nog een paar dubbele namen (vlak plus waterway) aangepast. Het Zuid-Hollandsch Diep lijkt ook weer naar het westen toe open voor bestemmingsvaart.

Damn, nee. Zo ver reikt mijn geduld niet. :face_without_mouth:

:+1:

4 Likes