De titel deed mij vermoeden dat het maanden zou kunnen gaan duren, maar het lijkt mee te gaan vallen:
Geen zwaar materieel
“We staan nu in contact met een bergingsbedrijf om te kijken hoe we de camper daar het beste weg kunnen krijgen. Dat zou nog wel deze hele week kunnen duren. Want we willen ook niet zomaar met zwaar materieel het Grolloërveen in vanwege het kwetsbare veengebied”, vertelt woordvoerder Alting.
Als de eigenaar met zijn zoon nou ook even naar die planken kijkt dan is t een stuk sneller geregeld dan met zo’n verzekering/schaderapport/beoordeling en besluitvorming/europese aanbesteding/weer beoordeling en besluitvotming/opdrachtverlening procesje.
De brug zou dit jaar sowieso gerenoveerd worden. Die aanbesteding loopt al lang.
Verder is een Europese aanbesteding voor infrastructuur pas verplicht bij projecten over de 5 miljoen. Lijkt me niet dat een reparatie zoveel gaat kosten.
Lijkt mij dat de vakantiegangers het probleem zijn, niet de brug! Maar een pas-poortje vóór de brug zou helpen, vgl zo’n hoogtepoort voor een lage tunnel.En dan die ijzeren balken in een punt slijpen, dan leren ze het wel af.
Hahaha, lekker op weg met je caravan tot je nie verder ken !
3x borden negeren, vast komen te zitten door het negeren en dan je afvragen of je nog op vakantie kan !
Kan ?
Mens, je móét blijkbaar op vakantie door stressblindheid !
Maar doe iedereen in de omgeving een lol: doe lekker een fietsvakantie door Nederland want die fiets-aanhangwagentjes passen wel
Helemaal eens maar denk dat je dan nog een stel malloten overhoud die als uitdaging gaan caravan slalommen !
Ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken…
Way: Kerkstraattrap (903156497) | OpenStreetMap Er staat motor_vehicle:conditional=no @ (Jul-Aug 10:00-00:00; Sep-Jun 13:00-18:00) op getagd, net als de aanliggende straat. Misschien heeft de navigatie gedacht dat het buiten die uren wel kan?
Ahhh.. denk dat die motor_vehicle:conditional er gewoon afmoet.
Volgens het verhaal zou Waze hier de fout in zijn gegaan.. maar OSM is ook niet correct.
Ben zelf altijd voorzichtig om buiten Nederland m’n neus er tussen te steken..maar dit ‘moet’ wel aangepast worden.
Edit.. maar goed… een trap zal nooit routeren in osm voor motorvoertuigen. Ook als er getagd staat dat je bepaalde tijden je jezelf daar niet naar beneden mag storten.
De enige die hier heel beneden komt is James Bond.
Altijd goed om de navigatie de schuld te geven… dan wordt er alom instemmend geknikt.
In het algemeen krijgt “de techniek” de schuld van de fouten van mensen. Anders vallen er ontslagen en moeten mensen “hun verantwoordelijkheid nemen” en zo, allemaal gedoe.