Ga recht door over het fietspad

Bedankt voor het delen! Flinke operatie.

De beelden maken het duidelijk welke brug het precies is/was:

Hij kwam dus van de Galeiweg/Braspenning (West), zie de foto hier.

Dat betekend dat hij al 2.1 km “fietspad” en vijf andere bruggen had gepasseerd zonder problemen en pas op de één na laatste door de brug zakte.

Lijkt me dat de brug niet al te moeilijk te repareren moet zijn.

Hoop wel dat de andere 5 bruggen goed geïnspecteerd gaan worden dan.

Vlondertje eromheen. Die vrachtwagen daar moeten ze eerst nog een jaar over steggelen wie ervoor opdraait.

Dat zal de reden gaan worden dat de reparatie nog lang gaat duren… Het gesteggel er om heen…
Niet de brug reparatie moeilijkheidsgraad lijkt me…

Ik schat in ergens medio volgend jaar… maar dan ben ik nog optimistisch

Wauw balen zeg, zijn ze lokaal niet blij mee, zeker omdat het niet de eerste keer is…
Alleen al de reparatiekosten rechtvaardigen (laat staan de gemiste toerisme inkomsten) een druk plaat die bij overschrijding van bepaald tonnage een elektronische tekst weergeeft: “keer om” ! aan begin en eind van de bewuste weg.

Iemand die een C01 negeert heeft ook lak aan een dergelijke melding.

Gewoon een valkuil maken aan het begin en het eind, waar elke fietser en paard gewoon over kan, maar inzakt, tot op de assen, als er een vrachtwagen over gaat.

Tja .. Wat is langdurig?

1 Like

Dat weten we pas na afhandeling van alle rechtszaken tussen chauffeur, vervoersbedrijf, ladingeigenaar, navigatieleverancier, gebiedseigenaar, bewegwijzeraar, en al hun verzekeringen.

Vorige week ter plaatse geweest. Alles is hermetisch afgesloten met hekken en geen spoor van een poging tot reparatie te zien.

Het ‘fietspad’ incl alle bruggen (allemaal schade) heb ik nu als construction getagd.

Het is voor onbepaalde tijd afgesloten en er wordt een plan tot reparatie gemaakt. Mocht iemand meer weten… graag reactie.

Wel weer jammer.

Deze routeplanner geeft ook al de omweg en geeft info over de stremming.

https://www.biesboschlinie.com/nl/routes/3775742331/fietsroute-galeiweg

1 Like

Planning volgens Staatsbosbeheer Planning

https://www.staatsbosbeheer.nl/wat-we-doen/werk-in-uitvoering/biesbosch-afsluiting-noordwaard

Maart 2026: incident en afsluiting
Voorjaar 2026: voorbereiding herstel
Eind mei 2026: start werkzaamheden
Juni 2026: verwachte openstelling

Ik zal ergens in juni het traject weer openzetten of eerder zodra ik meer weet.

2 Likes

En wie gaat dan weer voor de kosten opdraaien?
Staatsbosbeheer heeft structureel te weinig geld voor onderhoud, zie dit artikel over de slechte staat van onderhoud in het Horsterwold:

Het zal in de Biesbosch denk ik toch wel de Verzekering zijn of die chauffeur moet grove nalatigheid verweten kunnen worden…. Er staan paaltjes aan het begin.. snap eigenlijk niet hoe die chauffeur daar langs kon komen. Een bord fietspad staat er niet. Wel een C1 bord.

Tja en verwaarlozing… daar is indertijd dan niet goed over nagedacht.