Fixme, Hoe werkt dat?

Bij het rondstruinen op het oude forum vond ik deze draad: Ruim eens een paar fixme’s op!
Ik wil daar wel mee aan de slag, maar hoe pak ik dat (als beginnende mapper) aan?
Kan ik de tag fixme = locatie geschat gewoon weghalen als de locatie goed is?
En wat wordt bedoeld met fixme = unfinished?

1 Like

Dat draadje was van mij. Je kunt inderdaad een fixme gewoon verwijderen als de informatie klaarblijkelijk klopt.
“unfinished” betekent waarschijnlijk dat de betreffende mapper nog plannen had om verder te gaan, maar er nog niet toe is gekomen. Als het een fixme van recente datum is, zou je de betreffende mapper kunnen vragen of er inmiddels meer bekend is.

2 Likes

Ik heb vaker een fixme of note gezet op een path/track (vooral in een bos) waarbij ik kan zien waar het begint, maar niet weet hoe het pad verder loopt.

Dus een handige waarde bij fixme is dus een duidelijke omschrijving (waarschijnlijk in het Engels) wat er nog zou moeten gebeuren. En verder denk ik inderdaad dat in het geval dit van recente datum is het handig is dit voor te leggen aan de fixme-plaatser.

Hoe weet je wie het erop heeft gezet? Van elk element in Openstreetmap kun je de geschiedenis opvragen. In JOSM is dat [control+H] en dan kun je verschillende versies vergelijken. Dus zie je ook wanneer fixme er op is gezet. (meestal de laatste bijdrage)

2 Likes