Hierover werd het volgende geschreven in de news update:
In Nederland zijn deze issues hoofdzakelijk veroorzaakt door de 3dShapes import.
Het lijkt mij wenselijk dat de Nederlandse community deze challenge op zich neemt, omdat mappers in de rest van de wereld hun changes voornamelijk op de verouderde Bing imagery zullen baseren en de Nederlandse community de veel recentere luchtfoto’s weet te gebruiken.
Als je op basis van de andere open datasets de boomsoorten kan differentiëren is het voldoende om de inners en relatie specifieker te taggen.
Als er geen onderscheid gemaakt kan worden is het beter om de inner(s) te verwijderen, de tags van de relatie naar de outer way te verplaatsen, en de relatie te verwijderen.
Zeg heren, ik kwam deze tegen:
en ik dacht nog wel met serieuze mensen te maken te hebben bij OSM.
Moet het nog even bekijken maar volgens mij kan hij weg. Changeset
Bij de lijst van challenges iets van “inner” zoeken, dan vind je alle “Inner ways with same tags as multipolygon relation” challenges met stats er naast.
Hoe kan het dat ik gefixte polygoontjes vind, en dan liggen er drie meter verderop nog een paar, en die zijn niet gefixt? Ligt dat aan de aard van Josm?
Dit komt door het systeem van Maproullette, deze pakt een willekeurige “Inner ways with same tags as multipolygon relation (Netherlands)” En als er nog eentje naast ligt zal deze nog in de onopgeloste foutjes zitten volgens het systeem van MapRoulette.
Ja maar dat zie je toch meteen, dan pak je die er toch ook bij. Ik werk met twee monitors, eerst laad ik de “taak” in iD op het andere scherm en dan zoom ik het Maproulette scherm nog wat uit, vaak zie ik er nog een paar.
Alleen het issue fixes welke Maproulette rapporteerd is prima acceptabel.
Zo zorg je er ook voor dat er niet een hoop “Already fixed” issues in Maproulette zitten waardoor men vaak gebieden moet laden waar geen issue meer blijkt te zijn.