Fixing Polygons in OSM project

Jochen Topf is al een tijdje bezig met zijn Fixing Polygons in OSM project.

Voor dit project zijn diverse Maproulette challenges voorbereid, en ook zijn er een aantal OSMI gebaseerde taken, zie:

Getting Started Fixing Polygons in OSM.

Vanaf vandaag is er ook een Maproulette challenge specifiek voor Nederland:

Inner ways with same tags as multipolygon relation (Netherlands)

Hierover werd het volgende geschreven in de news update:

In Nederland zijn deze issues hoofdzakelijk veroorzaakt door de 3dShapes import.

Het lijkt mij wenselijk dat de Nederlandse community deze challenge op zich neemt, omdat mappers in de rest van de wereld hun changes voornamelijk op de verouderde Bing imagery zullen baseren en de Nederlandse community de veel recentere luchtfoto’s weet te gebruiken.

Ik ben van mening, dat inner ways mogelijk moet zijn met dezelfde tagcombinatie.
Een verlaagd grasveld, een talud, rug grond.

De inners moeten in dat geval gedifferentieerd worden met afwijkende tags (ele, surface, etc), dezelfde landuse of natural is dat geval correct.

Laatst had iemand een opmerking over boomsoorten.
De inners weggooien (polygoon aanpassen) als op de luchtfoto geen verschil te zien is?

Als je op basis van de andere open datasets de boomsoorten kan differentiëren is het voldoende om de inners en relatie specifieker te taggen.

Als er geen onderscheid gemaakt kan worden is het beter om de inner(s) te verwijderen, de tags van de relatie naar de outer way te verplaatsen, en de relatie te verwijderen.

Ik fix al een tijdje via zijn project wat fouten. Deze challenge die speciaal over Nederland gaat ga ik wel extra mee helpen.

Een stuk of 15 kilonodes gewist. Kijken of het wat uitmaakt. :wink: Vast wel :slight_smile:

Zeg heren, ik kwam deze tegen:

en ik dacht nog wel met serieuze mensen te maken te hebben bij OSM.
Moet het nog even bekijken maar volgens mij kan hij weg. :slight_smile:
Changeset

We zijn over de 20%

Maar Italië heeft ons ingehaald, dat kan toch niet. :stuck_out_tongue:

Waar zie je dat?

Als je bent ingelogd bij maproulette. Naar challenge metrics gaan. http://maproulette.org/ui/metrics

Bij de lijst van challenges iets van “inner” zoeken, dan vind je alle “Inner ways with same tags as multipolygon relation” challenges met stats er naast.

Hoe kan het dat ik gefixte polygoontjes vind, en dan liggen er drie meter verderop nog een paar, en die zijn niet gefixt? Ligt dat aan de aard van Josm?

Dit komt door het systeem van Maproullette, deze pakt een willekeurige “Inner ways with same tags as multipolygon relation (Netherlands)” En als er nog eentje naast ligt zal deze nog in de onopgeloste foutjes zitten volgens het systeem van MapRoulette.

Ja maar dat zie je toch meteen, dan pak je die er toch ook bij. Ik werk met twee monitors, eerst laad ik de “taak” in iD op het andere scherm en dan zoom ik het Maproulette scherm nog wat uit, vaak zie ik er nog een paar.

Alleen het issue fixes welke Maproulette rapporteerd is prima acceptabel.

Zo zorg je er ook voor dat er niet een hoop “Already fixed” issues in Maproulette zitten waardoor men vaak gebieden moet laden waar geen issue meer blijkt te zijn.

O, maar er zullen honderden “already fixed” polygonen van mij zijn. Het knopje “I fixed it” doet het bij mij niet. Ik zie dit:

Werkt uitloggen en dan weer inloggen niet?

Aha ik snap het.
Bij Maproulette heb ik nu ingelogd. Ik had geen zin om een account te maken maar dat hoeft ook niet. :slight_smile: Nu werkt het!

Het staat nu 44-32 voor Nederland, dus we hebben ze weer terug-ingehaald :wink:

En we zijn al over de 60%

Gaat lekker!