Fietspaden in het Vondelpark

Zo’n overdreven reactie past wel bij de telegraaf :smiley:

Ik hou het zelf op onvolledige geinformereerde gebuikers weten de juiste informatie niet te vinden.

Iemand enig idee wat de handiste manier is om die paden weer terug te zetten op voetgangersgebied? JOSM heeft geloof ik een revert plugin, maar ik heb 'm nog nooit gebruikt. (Ik neem aan dat ‘Django de Hond’ z’n berichten niet leest)

Even de highway=cycleway eruit filteren, deze selecteren en dan in een klap omzetten naar pedestrian?
Reverten heeft weinig zin als hij in die changeset nog meer dan alleen de (fiets)paden heeft bewerkt.

Ik heb ze weer op highway=pedestrian gezet

[deleted]

Alle paden in het Vondelpark zijn voetpaden. Zie bijv. dit bord:

Maar op geasfalteerde paden mag ook gefietst worden. De op die paden zet je ‘bicycle=yes’. Voor de brede paden hebben we gekozen voor highway=pedestrian. Voor een smal geasfalteerd pad zou je kunnen kiezen voor highway=footway.

Voor die smallere paden kan je highway=path maken, met bicycle=yes, mofa=no, surface=asphalt (en niet: asphalt=yes). Verder dient het pad beter aangesloten te worden, op het kaartje zie ik dat die niet is verbonden in het noorden.

Zie ook http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=cycleways&zoom=18&lat=52.35739&lon=4.86755&layers=0000B0TFFFFFFFFFTFFFFFT
Zorg ervoor dat ze ook aansluiten op de groene lijnen (waar gefietst mag worden, grijs/bruin is voetpad).
Op de Bing foto’s en de topo ondergrond zie je nog een ontbrekend pad rechts van de bewuste weg, als je daar toch bent, kan je die ook meenemen?

Waarom zou je een pad in een voetgangers gebied generiek gaan mappen als highway=path? Volgens de borden geldt er toch op z’n minst foot=designated.

Omdat je hiermee onderscheid kan maken tussen de brede pedestrian wegen en de smallere asfaltpaden.

Het kaartje met de surface tags is misschien ook een handig hulpmiddel bij het mappen van de paden in het Vondelpark:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=surface&zoom=18&lat=52.35722&lon=4.86813&layers=00000BTTTTFFFFFFFFTFTTFF

Dat lijkt me taggen voor de renderer. Als je wilt fietsen (of alleen verharde paden wilt) maak dan een kaart die dat aangeeft. Om nu foot=designated weg te laten omdat je anders op de kaart niet kan zien dat er gefietst kan worden lijkt me niet de juist methode. (Plus dat fietsers al veel te veel denken dat het fietspaden zijn en dat voetgangers maar aan de kant moeten)

Sorry, foot=designated mag er natuurlijk ook op, was ik even vergeten, ik bekeek het alleen even alls fietser.
Voor osm hoeft dat niet, immers highway=path is default toegankelijk voor fiets als wandelaar, maar ook voor brom- en snorfietsers maar is iets anders als highway=cycleway.