Fietspad open bij Moordrecht/Gouda (gebruikersopmerking)

Zie hier:
http://www.openstreetmap.org/note/541425

De mapper in kwestie werkt voor MapBox, en ik heb een keer gevraagd hoe een mapper aan de andere kant vd wereld ineens een fietspad in Nederland komt controleren. MapBox krijgt via hun apps (waaronder dus maps.me) reacties van gebruikers en gaan dan op onderzoek.

Weet iemand iets van de status van dat fietspad?

Bij de Fietsersbond is de Vijfde Tochtweg voor het laatst bewerkt op 02-09-2015 en de weg staat daar als open en klaar.
Er speelden diverse zaken, aanpassingen N456, verbreding A20 en ondertunneling van de spoorlijn Moordrecht - Den Haag

Wel wijkt de situatie zoals ingetekend bij de Fietsersbond af van wat in OSM is ingetekend. Dat betreft de aansluiting van het parallel fietspad langs de A20, die bij de Fietsersbond is aangesloten op de Vijfde Tochtweg en in OSM niet.
Je kunt dit zelf zien in de routeplanner van de Fietsersbond routeplanner.fietsersbond.nl

Dat die op OSM niet aansluit op de 5e tochtweg is omdat dat ook niet kan. Er is daar echt een brug langs de A20 over de Tochtweg heen. Ten tweede weet ik niet , daar lijkt het hier wel op of die verbinding weer actief is. Heel lang kon je daar niet heen fietsen, maar om het zeker te weten zou ik er weer eens heen moeten fietsen.
Dit geldt ook voor de vijfde tochtweg onder de brug door.

Ik had toch ongelijk, de situatie nu ter plekke verkend is zoals bij de fietsersbond. Ik heb de aanpassingen gemaakt, maar 2 opmerkingen Er reed een auto dus ik weet nu of een deel van de Vijfde Tochtweg echt fietspad is. De aansluiting naar de Provinciale weg N456 (vanaf het gewijzigde fietspad) is niet meer construction maar wel onverhard. Dat mag nog iemand van jullie even aanpassen.

Edit 2: niet-kloppende informatie weer weggehaald.