fietspad of weg?

Ik was laatst op het tu terein in eindhoven en bij een wandelingetje constateerde ik de volgende vreemde situatie. Bij de verbinding tussen het Dutmalapad en de Dutmalatunnel treed een opvallende stiatie op.

http://maps.google.nl/maps?q=eindhoven&hl=nl&ll=51.451222,5.490584&spn=0.000827,0.001725&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.312958,7.064209&vpsrc=6&hnear=Eindhoven,+Noord-Brabant&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.451144,5.490591&panoid=reMEu_AtnBpWcX365KAE4Q&cbp=12,358.36,0,23.37

Het fietspad loopt gewoon doorlopend aan een stuk van het dutmalapad door het tunneltje in, maar loopt als in 1 stuk verharding parallel met de weg naar het tunneltje (je moet echt even naar de foto kijken om het te begrijpen).

Het bord geeft echter aan dat het een fietspad is. Omdat het je het als 1 stuk weg kan zien, volgt uit het bord dat we moeten geloven dat alles daar fietspad is strict genomen, maar dan zou je de weg tot fietspad moeten verklaren, wat duidelijk niet de bedoeling is. je kunt echter niet het fietspad daar als lane van de weg taggen, omdat 1 de bijde rijrichtingen van het fietspad aan 1 kant van de weg liggen, en 2 het bord duidelijk een fietsPAD en geen strook aangeeft. Bij hoge uitzondering 2 ways voor 1 bestraat vlak gebruiken dan maar? of de hele weg tot fietspad verklaren, wat de automobilisen niet in dank zullen afnemen.

Deze is erg leuk. Ik zou kiezen om het laatste stukje weg (service?) en het fietspad als twee ways te mappen. Zo lijkt het ook met de voorrangsborden bedoeld te zijn, al is er geen fysieke scheiding aangebracht.

highway=service met cycleway:right=lane zou ook kunnen maar twee paden hier intekenen kan geen kwaad en verduidelijkt de situatie.

Ik heb het nu aangepast en er 2 wegen van gemaakt en een note 'tje toegevoegd op het fietspad.

Ik durfde er eerst geen 2 wegen van te maken wegens gebrek aan fysieke scheiding maar ik vind dit ook beter. Zal nog even duren voor het gerendered is.