fietspad of doodlopende weg?

Wat moet je met een stuk weg (100 tot 200 meter) dat sinds kort doodlopend is, uitgezonderd voor fietsers? Zo is het op de verkeersborden ook aangegeven; doodlopend, maar niet voor fietsers. Het enige autoverkeer dat daar nu nog iets te zoeken heeft, is dat van\naar 2 of 3 aanwonenden.

Moet ik daar een fietspad van maken?

Als autoverkeer gewoon toegestaan is, zou ik het gewoon als unclassified/residential laten.

Het verkeersbord voor doodlopende weg is puur ter informatie en houdt geen verbod of gebod in.

Ik vermoed dat user4 niet het stuk over de eerste 100 tot 200 meter heeft, het spreekt voor zich dat dat gewoon een highway=residential is, maar over het stuk na die 100 tot 200 meter. Daar waar de auto’s niet meer mogen komen is het natuurlijk wel een fietspad. Dus user4 de eerste 100 tot 200 meter tag je als highway=residential en het stuk waar de auto’s echt niet meer mogen komen tag je als highway=cycleway

Hoe een doodlopende weg behalve voor fietsers taggen waar ze de afsluiting hebben gemaakt door middel van een hek 3/4 over de weg ?
De weg is niet verboden voor motorvoertuigen of moet dit er op gezet worden om de routing goed te laten verlopen…??

Nee, alleen als er een fietspad bord staat.

Typisch het denken in auto fiets voet.
Er zijn ook ander vervoersvormen, cycleway alleen als er een fietspadbord staat.
Zo kan een motor ook over een pad van 50 cm en dat mag ook.

Na het hek kijken welke vervoersvormen wel praktisch mogelijk zijn, een motor kan er langs.
Je kan dan =yes zeggen
of de breedte aangeven.

Zo zijn er wegen waar je niet wilt komen met je personenauto en vooral niet met je caravan, maar wel met 4x4, je zet zo’n weg “niet” op motorcar=no
Binnen elke categorie zijn er weer een ondervedelingen. Meestal ook avonturrlijke/recreatieve/sportieve/historische vormen.