fietspad naast hoofdweg

Ik heb een vraag over een fietspad wat langs een hoofdweg loopt.

Het gaat om de weg van Angerlo naar Didam.
Vanaf kruispunt Broekzijdestraat/Ganzepoelweg naar het zuiden toe. De Ganzepoelweg gaat even later over in de Doesburgseweg.

Hier ligt al wat langer een fietspad naast, deze heb ik zojuist ingetekend.

Probleem is dat op de hoofdweg ook een relatie zit mbv fietsroute.(route bicycle 151723/2 t/m 151723/6)

Kan ik deze relatie van de hoofdweg wissen en deze koppelen aan het fietspad, of moet er meer gebeuren.

Wanneer ik deze route bicycle dubbelklik kan ik ook weer op advanced klikken waar weer relaties staan van fietsroutes.

Hoe verhuis ik die zaken ? Of gaan die mee, zodra ik 151723/2 t/m verplaats.

Dit om te voorkomen dat ik straks het knooppuntensysteem om zeep help…

Donald

Ha Donald,

Ik klik in potlatch2 in het tabblad op het symbool fiets.> dan add to route> Je krijgt dan de keuze , nationaal, regionaal of lokaal. Dan krijg je de keuze tussen de verschillende routes. Kies voor select en de route staat nu dubbel. Evt bij twee fietspaden aan weerszijden kun je nog de richting aangeven. Daarna wis ik de route op de hoofdrijbaan en zet deze evt. voor fietsers verboden. Dan sla ik op.
Zet je de achtergrond op open cycle map dan zie je geen verschil. Dat duurt een hele tijd voordat de boel verandert.

Ligfietser heeft 't mij een keer uitgelegd. Misschien weet hij de link nog naar dat draadje.

Ja, dat is inderdaad wat er moet gebeuren.

Het is de relatie die onderdeel is van die relatie. Wegen in en/of uit de relatie halen, verandert het niet in een andere relatie, dus dat is geen probleem.

Ik zou het niet meer weten wanneer :wink:

Als je kijkt op de openfietskaart.nl zie je al snel het resultaat. Misschien kan je de openfietskaart ook als achtergrond renderen in Potlatch maar ik weet niet hoe.
http://openfietskaart.nl/?zoom=17&lat=51.9828&lon=6.12839&layers=000B0FFFFFTF

Donald,

Probeer het gewoon. Dan wil ik (of een ander denk ik) wel even checken of het gelukt is. Het fietspad ligt er keurig. Als je de route overzet en weghaalt van de rijbaan kun je de hoofdrijbaan op slot zetten voor fietsers. bicycle=no

Bij de 1ste update is goed te zien of de routes goed lopen. Met richting heb je hier niets te maken, want het ligt maar aan één kant van de weg.
Als het eenmaal lukt is het volgende keer een eitje.

Ik heb even opgezocht hoe je de background van de Openfietskaart (overlays van fietsroutes) als achtergrond in Potlatch krijgt:

Background > Edit > Add


Name: Openfietskaart
URL: http://overlay.openstreetmap.nl/openfietskaart-overlay/$z/$x/$y.png

Wel,

Omdat ik bij Herwen een rotonde en naastliggend fietspas moest intekenen, liep ik hier ook tegen probleem aan met een fietsroute.

Daarom maar eerst aan de gang met fietspad tussen Angerlo en Didam.
Gedaan wat Eggie beschreef en vervolgens fietsroute van de weg gehaald.
Volgens mij moet het goed zijn.

Vervolgens weer naar de rotonde in Herwen.
Tenslotte fietsroute 28-90 ook aan beide zijdes om de rotonde gelegd.
Zelfs op de rotonde met busroutes aan de gang geweest. (Kwam er zelfs achter dat de busroutevan de buurtbus Zevenaar <-> Herwen verkeerd in openstreetmap stond. Vond kaart met routes en haltes en ook bleek een halte compleet verkeerd te staan).

Bedankt Eggie

Donald

Nog een vraag over fietsroutes langs fietspad.

Het gaat over de N314 Zutphen Emmerikseweg (die overgaat in Den Elterweg) (Zutphen <-> Baak) tussen Bontekoeweg en de Broekweg

Hier lopen een drietal fietsroutes. Van de LF4 en knooppunt 90-91 kan ik de rijrichting correct maken op tabblad met de fiets (zie suggestie van Eggie).

Echter er loopt ook nog een derde route: Euro Route R1 Midden. Hoe pas ik hier de rijrichting van aan, of is dat niet noodzakelijk ?

Alle drie routes liepen oorspronkelijk over het westelijke fietspad. Het zijn echter twee éénrichtingsfietspaden.

Verder lukt het me niet om knooppuntroute 87-83 Oostzijde (in noordelijke richting0 van de Den Elterweg tussen IJsselweg en Bronsbergen in te tekenen. Zodra ik 902542 toevoeg, dan is dat een multipolygoon ipv route bicycle. Wat gaat hier fout ?

Donald

Je hebt een cijfer verwisseld. Het moet zijn relatie 902452.

Inderdaad, relatie 902542 is een bestaande multipolygon die het groene monster heeft gemaakt.

Edit: Euro Route R1 Midden. “Hoe pas ik hier de rijrichting van aan?”
Waarom lukt dat niet?

Na dag fietsen moet ik ook uitrusten ipv alles wat ik die dag gefietst heb te controleren/corrigren :slight_smile:

Frankl2009, bedankt:

  • Inderdaad cijferomdraaing, zojuist de laatste aanpassing aan fietpad gecorrigeerd.

  • Euro Route Midden: Deze was niet zichtbaar op tabblad met de fiets. Ook hier geldt een frisse geest in de ochtend. Bij advanced kun je ook aangeven of het <>, << danwel >> is. Bij de Euro Route Midden heb ik inmiddels de role forward, danwel backward ingevuld.