Fietsen verboden? Bijvoorbeeld in Planken Wambuis

Bedankt voor de info.
Geduld is geen probleem, het is te ver om even ter plaatse te kijken, dat is meer voor de vakantie.
Ik volg het forum en dan kijk ik meestal wel wat er gaande is.
Ik had het dus kunnen zien op Keep right.
Mvrgr jan.

Helemaal mee eens, ik mis alleen de aanduiding van een verbodsbordje, of sticker. Dat maakt het visueel sterker voor een fietser, die gaat niet elk bordje lezen waar hij langskomt.

Heeft hij je genoteerd, in welk register wordt je dan opgenomen?
Als hij echt mijn naam op schrijft zou ik wel zijn identificatie opschrijven, dan kun je natrekken of hij wel bevoegd was.

Ook hij heeft zich uit zichzelf gelegitimeerd. Het punt dat ik wil maken is dat ik me van geen kwaad bewust was. En natuurlijk vind ik het netjes dat de boswachter een waarschuwing geeft. Dit werkt veel beter dan gelijk een sanctie opleggen.

Persoonlijk denk ik dat dit het register van de boswachter zelf is, die hij dan kan natrekken op een eerdere vermaning.

Helaas, de volgende keer kom je bij een overtreding in bv Zuid-Limburg dankzij de verregaande electronische ‘vooruitgang’ en je BSN als aanknopingspunt in het algemene en te raadplegen register voor :(.

Optie 2 ([barrier=gate] + [access=no] + [foot=permissive]) alleen is dus onvoldoende. Ik kan nu op OFM nog steeds met de fiets (“auto”) routeren door de hek.

Is deze optie ook vereist:

  1. Ik voeg [access=no] + [foot=yes] óók toe aan de track achter het hek, tot aan de eerste splitsing.

Access restrictie op een node is niet effectief om routering te blokkeren? Vergelijkbaar met [bicycle=dismount] op een node (routeert wel) en op een way (routeert niet)?

Klopt, vanwege zeer slechte ervaringen met routerende nodes (zou misschien wel kunnen met mkgmap, maar de routering sloeg helemaal op hol) heb ik die functionaliteit niet ingebouwd op de OFM. Je moet de way achter dat hek dus ook op slot zetten (al is het maar een klein stukje, bv als de wegen achter dat hek gewoon toegankelijk zijn via een ander hek bijvoorbeeld).

Inmiddels is de mkgmap routering dermate verbeterd dat ik vanaf volgende OFM update ook de access tags op barriers mee laat wegen in de routering.
Dwz bollards zijn gewoon voor fietsers passeerbaar, gates e.d. alleen als er geen access=no of bicycle=no opstaan en barrier=stile zet ik op slot voor fietsers, maar niet voor voetgangers.
Nog andere suggesties?