Fejl i ruteplanlægning bil

Hejsa

En fejl i ruteplanlægningen på krak, har ledt mig til OpenStreetmap. Silkeborg-Viborg laver en mærkelig omvej på 2 km og 2 min. der er helt ude i skoven.

Jeg fandt en sektion af vejen, hvor retningen vendte forkert. Denne har jeg redigeret, altså vendt om. Jeg tænker det er her i fejlen var.

Men hvor lang tid går der inden en rettelse slår igennem? Kan der være andre grunde til at ruteplanlæggeren tager denne mærkelige omvej? (Der er ikke vejarbejde eller lignende - jeg kører der hver dag).

pft

Det er svært at vide hvad problemet er, når du ikke linker til det. Kan du sende et eksempel på routing? Prøv også evt at lave den samme på osm.org og se om den siger det samme.

Jævnfør Ofte stillede spørgsmål om kort | Krak importerer de 3-4 gange årligt.

Beklager.

Ja, osm.org siger til samme. Det var sådan set Krak, der videresendte mig til osm.

Link til ruteplanlægningen:

Link til vejsektion der har forkert retning:

Og her linket til ændringen

https://www.openstreetmap.org/history#map=19/56.23542/9.47635

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe her.

@Moxy77, jeg tror du allerede har rettet så godt det kan lade sig gøre (set fra OSM).

Fra det tidspunkt OSM bliver rettet, går der noget tid før de forskellige ruteværktøjer har tygget data. Som Esben skriver er den tid tilsyneladende ret lang for krak. For routerne på osm.org er min erfaring at de kun skal bruge nogle få dage på at fange opdateringer. Giv dem lige fx 48 timer inden du bruger mere krudt på det.

Ja, din rettelse kan i hvert fald forklare den “dårlige” routing. Godt klaret :slight_smile:

Hejsa

Nu er der snart gået 4 døgn og der ser ikke ud til at være sket nogen ændring. GraphHopper på OSM visser stadigvæk en unaturlig omvej.

Her er et rigtig godt eksempel på fejlen. 3 KM omvej i stedet for at forsætte 200 meter af hovedvejen.

Er det bare mig der ikke har den store tålmodighed? eller er der noget andet der gør sig gældende?

Valhalla har opdateret, ting tar’ tid.

1 Like