farmland relaties met farmland op de outer

Bij het omzetten van farm naar farmland is er iets mis gegaan en nu zij er veel landuse=farmland relaties met landuse=farmland op de outer. Ik heb hierover contact gehad met de betreffende mapper en nu zij we opzoek naar iemand die handig is met overpass query’s.
Wat nodig is is een filter voor alle wegen met de tag landuse=farmland die ook de rol outer in een relatie met de tag landuse=farmland hebben, zodat de tag landuse=farmland van deze wegen verwijderd kan worden.

Ik heb dit probleem voornamelijk in Drenthe gezien maar de mapper gaf zelf al aan dat het ook elders in Nederland voorkomt.

  1. Groningen met op de relation landuse=farmland en op de outer way landuse=farmland, search op admin_level en name.
    Beste keuze, topic vraag, alleen, alle outer way farmland op een relation met landuse=farmland

  2. Groningen, outer way van een relation met een landuse=farmland op deze way, search op admin_level en name.
    Dus alle relations, ongeacht de tags op de relations!
    Je krijgt hier bijvoorbeeld een outer way landuse=farmland op een relation landuse=grass

  3. Drenthe met op de relation landuse=farmland en op de outer way landuse=farmland, search geocodearea.
    Alleen, alle outer way farmland op een relation met landuse=farmland

  4. Drenthe, outer way van een relation met een landuse=farmland op deze way, search geocodearea.
    Dus alle relations, ongeacht de tags op de relations!
    Je krijgt hier bijvoorbeeld een outer way landuse=farmland op een relation landuse=grass

Getoond wordt alleen de outer way, maar niet de totale relatie.
In andere layer, osm gebied laden, dan de relatie bekijken.

Als je opgeschoond hebt:
2. 4. vul bij de outer way eens alleen landuse of leisure in.
bekijk 1 voor 1 de relation

of

    1. vul op bij relation en bij outer way eens alleen landuse of leisure in.
      bekijk 1 voor 1 de relation

krijg je ook tegenstrijdige tags
outer meadow relation grass

Ik kwam er ook een paar tegen waarbij een MP relatie op zowel de outer als de inner farmland had staan, waarbij de inner forest moest zijn.
En ook een relatie die alleen maar uit een outer bestond.
Gecorrigeerd waar mogelijk.

Ik kom ook dergelijke fouten tegen, dit is een veel voorkomende fout die geïntroduceerd is bij de import van 3dShapes.
De mp bestaat uit farm, de outer is ook farm en de inners (gaten, bv boerderijen binnen die mp) zijn als inner getagd, zonder tags, maar bovendien met nog een extra way exact op dezelfde plek, óók getagd als landuse=farm. Gek genoeg kom ik dit soort combi’s mn tegen in de Bollenstreek en minder in en rond de Veluwe. Kost ontzettend veel werk om te corrigeren. Bovendien blijken er heel wat gebouwen niet meer te bestaan, of liggen de inners niet op het gebouw maar vele meters ernaast. Voorbeeld: http://overpass-api.de/achavi/?changeset=47563848

Groningen en Drenthe zijn volgens mij nu OK. Moet alleen nog een stukje bij Zuidwolde (Dr) doen, waar allerlei (agrarisch) landuse over bewoonde gebieden heengaat.

landuse forest

Zoek outer landuse=forest bij een landuse=forest relation

landuse

Zoek outer landuse bij een landuse relation

Groningen en Drenthe kunnen nu ook deze laatste tests doorstaan.

dank je Henk