Fællesaktiviteter i Aalborg området

Hej!

Findes der nogle fællesaktiviteter i Aalborg området eller folk, der har lyst til at være med i noget nyt? Jeg tænker på f.e. fælles kortlægning, foredrag, eller lignende. Nu begynder selvfølgeligt sommerferien, men jeg kunne godt forstille mig at starte noget derefter, hvis mindst to, tre stykker havde lyst til at være med.

Jeg spurgt allerede om det på mailinglisten for nogle måneder siden ([Talk-dk] Mapping hold i Aalborg/Nordjylland) men det har mange fra forummet nok ikke læst.

God weekend!

1 Like

Det vil jeg meget gerne. Jeg havde selv tænkt på at starte en lokal OSM-forening op, når jeg vender tilbage til Aalborg inden så længe. En forening vil også gøre det lettere at tage kontakt til dataejere, og spørge om adgang til deres data (eksempelvis åbningstider fra https://aalborgcity.dk/ eller plankort over Aalborg Storcenter og Friis).

Derudover kunne det også bare være sjovt, at møde andre med samme hobby.

I am up for a meet. If we can organise something fast then I could do Wednesday-Friday (25-27/6) afternoons. After that I am on holidays and back in August.

Hej, thanks for your replies!

@Linus_W_Frische, du har fuldstændig ret, især også med at man skal bare have det sjovt. Det halve år du snakkede om på mailing listen skulle da også snart være forbi, hvornår er du tilbage i Aalborg?

@owiecc, I’d most likely be available next Friday, from around 5 o’clock. But if that doesn’t work out, we’ll just take it after the holidays.

Jeg er først tilbage d. 29 juli, men har endnu ikke planer i sommerferien.

I have sent messages to top contributors in the area, that I suspect are local, according to https://mappers.osm.lol/ with the link to this thread.

I am still open for a small meetup on Friday. Should we say Hovedbibliotek at 18 @Ferruck?

We can also find a date sometime in August, when everybody is back from holidays. If you have date preferences please put them here: OSM Aalborg meetup - Timeful (formerly Schej) We can decide on specific time closer to August.

Hi @owiecc, Hovedbibliotek sounds fine to me, but it seems like it closes at 18 o’clock on Friday. How about 17h? Or later, maybe around 20h, in Studenterhuset’s café?

I’ve not been to Studenterhuset for ages. Let’s do that.

Cool, see you there!

Hej alle,
Tak til @owiecc for at sende besked om dette.
Jeg kunne godt være interesseret i et meetup. Jeg kan desværre ikke lægge mig fast på nogle dage, slet ikke før sommeren. Så jeg synes i andre skal finde tid hvor I kan, og så må jeg se om jeg kan få plads i min kalender.

I could also be interested, sounds fun :slight_smile: I generally want to do more OSM as I enjoy going for walks, but at the same time, I’m not really efficient at doing OSM stuff and walking. So it’s mostly me just standing still. So it would be cool to hear how others are doing these things :slight_smile: