Extra survey gevraagd bij Woerden voor een wandelknooppunt 25

Gisteren (10 april) was ik aan het fietsen en zag opeens een extra wandelknooppunt 25
zie https://www.openstreetmap.org/#map=17/52.07064/4.85722 net boven de A12 tussen de Parellelweg West en de Waardsedijk. Als je geen foto maakt, zoals ik dus niet gedaan had, mis je toch informatie

Dat knooppunt 25 had de blauwe bordjes van het groene hart en wees in ieder geval naar 58 van Gouwe Wiericke, maar ook naar de richting van de rotonde bij de Molendijk (met dacht ik, maar weet niet zeker ook nog een knooppunt 26).
En wat ik ook niet weet is of Groene Hart bordjes die in Woerden in Gouwe-Wiericke waren verandert weer terug zijn veranderd.

Dus als iemand nog eens survey daar wil doen, bijvoorbeeld Leo of Peter Elderson met zijn fietsje.

Ik kan dus door teveel ontbrekende informatie daar nu niets aanpassen.

Sorry maar knooppunten surveyen daar kom ik op het moment niet aan toe! In ieder geval, het is (nog) niet gepubliceerd op wandelen123.

Kun je daarvoor niet beter routedatabank https://www.routedatabank.nl/ aanhouden?

:lol:

Die geeft precies dezelfde info. Vlgens mij zijn dat twee eieren uit dezelfde kip: De operator voert een wijziging uit en geeft die vervolgens door naar de diverse publicatiemedia. Ik hoor dat het plan is om direkte koppelingen of automatische synchronisaties te maken tussen de routedatabank en allerlei eindsystemen, dat zou natuurlijk het beste zijn, maar ik geloof niet dat het al zover is.

In ieder geval de kaartjes en gpx-en op de Wandelnet site worden niet rechtstreeks uit de routedatabank gerenderd/geëxporteerd, en ook is nog niet geregeld dat alle wijzigingen direkt in de routedatabank verwerkt worden. We have ze technology, maar nog niet de mindset en de organisatie.

:smiley: Het is wel een loopfietsje he!

Als dat knooppunt op wandelen123 of routedatabank was gepubliceerd had ik het al aangepast in OSM. Maar omdat het een nieuw paaltje was, juiste vanwege de parallelweg vroeg ik om te surveyen. Als ik nou gewoon die foto had gemaakt was het ook geen probleem, maar daarom vraag ik juist om de survey.
En ik wist niet dat het een loopfietsje was. Ik zou hetzelf ook doen, maar weet niet hoe snel ik zelf weer daar in de buurt kom.

Ik heb toevallig kontakt met iemand die ook klaagt over dat OSM achterloopt wat betreft de wandelknooppunten. Ook daar klopt OSM met wandelen123 en routedatabank. Jammer dat we dus weer geen goede bron hebben. Net als bij de LAWen en SPen zouden degenen die de wijzigingen aanbrengen dat gelijk aan ons moeten doorgeven, dan zetten we het er immers direkt in!

Voor mij is er maar 1 goede bron: En dat is survey in het veld. Niet die databases!
Zie eventueel oude topics van mij over Gouwe-Wierihttps://forum.openstreetmap.org/login.phpcke , dan zie je dat die database-bronnen niet altijd kloppen.

Hoewel mijn handen jeuken om die van een bepaald wandelnetwerk wel over te nemen vanuit een database-bron. De mooiste suggestie vond ik van iemand hier om dan aan te geven of de source zo’n bron was of survey.

Ik beschouw degene die daadwerkelijk in het veld markeringen aanbrengt als een betrouwbare bron. Het punt is: hoe krijg je het zover dat die ook gelijk en betrouwbaar rapporteert? Routedatabank en osm hebben daar precies hetzelfde probleem. Ik probeer dit steeds maar onder de aandacht te brengen, en bij de vrijwilligersgroepen komt er in ieder geval steeds meer begrip wat ik eigenlijk bedoel.
En dat dat wat anders is dan het plaatje in het boekje met een lijst tekstwijzigingen ernaast.

De routedatabank gaat nooit vrijwiligers rechtstreeks in de database laten wijzigen, osm wel. Dat maakt osm geschikt als verzameltool van alle wijzigingen, padgroepen kunnen daar hun wijzigingen a la minuut in vastleggen, en daar kan dan voor de routedatabank uit geput worden waarbij de gewenste perodiciteit en kontroleslagen kunnen worden uitgevoerd.

Winwinwin, volgens mij.

In verband met de museumweek heb ik dit weekeinde geen tijd om daar even langs te gaan.
Maar in de loop van de volgende week kom ik daar wel een keer in de buurt.
Dus even wachten op het resultaat aub.

Knooppunten 25 en 12 aan de kaart toegevoegd.
Deze behoren tot Groene Hart
Nieuwe routes moeten nog worden aangemaakt:
25-58, 16-25 en 12-25
11-12, en 12-54
De oude route 54-58 wordt daarmee in drie delen geknipt.

De verwijzing naar knooppunten 11 en 16 zijn kennelijk ook nieuw.
Er is dus nog meer survey nodig.
Knooppunt 11 kon ik niet ontdekken, misschien staat dat verderop in W richting langs de Waardsebaan, in de woonwijk.
Verder rijden naar 16 was niet mogelijk door de landbouwsluis.

Dus toch maar een fietsje meenemen :wink:

Overigens is men vergeten om op knooppunt 58 de verwijzing naar 54 te veranderen in verwijzing naar 25.
Moet dat nog ergens gemeld worden ?

Het bordje met 54 is inmiddels vervangen door een bordje met 25.

meldpunt wandelen van wandelnet

Knooppunten 11 en 16 bij Woerden op de kaart gezet.
routes 11-12 aangemaakt
route 73-92 gesplitst in 11-73 en 11-92

route 16-25 aangemaakt
route 71-73 gesplitst in 16-71 en 16-73

De netwerken Gouwe Wiericke en Groene Hart aangepast.
Daar ben ik er niet zeker van of dat goed gegaan is.
Morgen nog maar eens controleren.

Nee, er zijn wat grensconflicten. Ik heb nu ook een en ander aangepast en ik denk dat VMarc nu wel tevreden is. Er lag een eiland Gouwe-Wiericke midden in Woerden en het is handiger om dat in Groene Hart op te nemen.
Bij knooppuntennetwerken tref je buiten nu eenmaal de dolste en vreemdste combinaties aan, die zich lang niet altijd goed laten vertalen in een bruikbare situatie in de databases.
En een eiland kan op zich wel, maar je struikelt over de connections en die blijven lastige dingen.

Dag Dick,
Je bent mij voor met de controle.
En inderdaad dat eiland GW kan beter bij GH getrokken worden.
Voor knooppunt 54, dat om pragmatische redenen bij GW was ingedeeld, had ik dat al ongedaan gemaakt.
En ik zag in jouw commentaar dat ik nog 1 route van GW naar GH had moeten verhuizen.
Ik neem aan dat dat nu in orde is ?

Ja alles is nu in orde. :slight_smile: