Vem vill vara med och göra ett ryck på Stockholm? Det är inte mycket data kvar att hämta in för att det ska bli en hyggligt komplett Stockholmskarta.
Ska vi träffas för att dra upp riktlinjerna för vad som bör göras och hur? Eller ska vi arrangera ett par kartkalas för att på så sätt få det klart? Vad sägs?
Vi kan träffas hos mig eller på mitt jobb om vi kör ett arbetsmöte… alternativet är en pub, som emj föreslagit.
Jag är så klart på vare sig öl är på tapeten eller inte, var ungefär jobbar du? Måste bara komma mig för att maila till alla som kan tänkas vara intresserade, funderar på att spamma alla som har editerat i Stockholm de senaste månaderna…
Mitt kontor finns på vid Rådmansgatans tunnelbanestation. Ska vi som vill träffas där för att dra upp taktiken någon gång nästa vecka? Föreslår att vi träffas för planering där och tar en öl efteråt? Eller bara öl kanske?
Jag är intresserad, men nu blir det ju lite svårt att få fler folk än dig och mig, och jag vet inte om vi hinner snacka… (kom just hem så vi får se vad som händer, inom den närmaste halv timmen)
Darn… har första hjälpen kurs då…
Jag som ska till klimatforum i Sthlm på torsdagen… doh!
Det vore jättekul om ni kunde sammanfatta vad ni kommer fram till här i tråden så man kan haka på senare…
Vi kom fram till att vi skulle fixa till Stockholm så att vi får en 1.0 version som mer eller mindre har alla vägar i Stockholms Komun. Så på Söndag morgon, runt 0900, så sticker vi ut och kartlägger lite om ni vill så kan ni naturligtvis följa med. Jag tror planen blir att försöka träffas på Söndagar och kartlägga något område, kanske inte varje söndag men regelbundet iaf.
Axel och Markus har också kollar på språrtrafiken i Stockholm för att försöka få klart alla stationer+stationsingångar, Läs mer på Stockholms sidan Axel och Markus kan ha uppdaterat den lite.
Det var ett trevligt möte, lite mer konstruktivt än förra gången (mindre öl).
Trevligt… kommer det bli ngt den 7e dec?
Det är lite tidigt på dagen för oss utsocknes, men man kanske kan släntra in ngt senare? Eller kan ni tänka er norrort?
Skulle vilja göra ett liknande ryck för Uppsala… men borde hänga på er 08or innan så man får lite organisaitonsteknisk grund att stå på
Vi har inte bestämt något om den 7/12. Än… Jag tror emj är lite upptagen framöver. Visst kan vi ta något norr om stan. Jag har hittat ett lagom område i Järfälla som skulle behöva en omgång. Någon som vill göra den på söndag förmiddag?
Jag kan troligen hänga på om det blir något söndag förmiddag. Spelar ingen roll om det är norr eller söder om stan, så länge man lätt kan ta sig till en träffpunkt med allmänna fortskaffnignsmedel.