Eerder geblokkeerde gebruiker is weer actief, gaat het nu goed?

Ik neem dan maar aan dat dit niet persoonlijk bedoeld is, in ieder geval herken ik me hier niet in.

Nee, absoluut niet persoonlijk bedoeld!
Ik vergelijk “Good record of being exemplary” met het gedrag van AE.

Vandaag een reactie van AnkEric_DONE ontvangen met de mededeling dat hij OSM voorgoed verlaat.
https://www.openstreetmap.org/user/user_15263167

It’s a shame that it had to end this way, but to be honest I’m not particularly surprised. Thanks to everyone who tried to help.

4 Likes

Jammer dat het zo ver moest komen. En helemaal jammer dat het de community niet gelukt is om on speaking terms met hem te komen. Maar we zullen moeten accepteren dat er - net als in de ‘gewone’ wereld - ook in OSM mensen actief zijn die een andere weg ingeslagen zijn en niet te benaderen zijn.
We danken hem voor de goede bijdragen die hij wel gedaan heeft.

1 Like

Wie bedoel je met “we”?

1 Like

Wel?
Je kunt niet mensen bedanken in mijn naam Martin. Daarom vraag ik het nog een keer: wie is we?
Is dat de moderatorgroep?

Dan dank ik hem namens dat deel van de community dat zijn positieve bijdragen gewaardeerd heeft.
Je citeert erg subjectief.

En ik ga mijn tekst niet aanpassen;
Maar de vraag aan jou, op de man af: welk positief effect denk je dat deze bijdrage van jou heeft, dit los van het feit dat je daar acht dagen op hebt zitten broeden?

5 Likes

Begrijp je het nou echt niet? Je bent niet de vertegenwoordiger van de Nederlandse mappers en zelfs niet van een deel daarvan. Je kunt dus niet namens anderen spreken.

Voor mij is deze discussie gesloten; ik heb geen zin in deze vendetta.

1 Like

AnkEric_DONE is gereïncarneerd als Ankeric

No comments yet.

Ik heb een poging gewaagd.

2 Likes
1 Like

Beste Marc,

Ik lees deze opmerking gericht aan AnkEric: “Ik blokkeer je nu met het verzoek om je te melden op het forum in deze discussie:”

De uitkomst staat vast.

In een eerdere uitwisseling met AnkEric werd mij duidelijk dat hij extreem negatieve ervaringen heeft met dit forum en er onder geen voorwaarde aan deel wil nemen. Ik moet erop wijzen dat deelname aan dit forum op geen enkele manier verplicht is. Daarnaast wil ik erop wijzen dat de meeste kritiek op AnkEric een hoog pov-gehalte heeft.

Wat dit betekent is dat de nu gevolgde aanpak neerkomt op een verwijdering die weliswaar zeer beschaafd overkomt maar op een dusdanige manier uitpakt dat AnkEric zich daar niet tegen zal kunnen verdedigen. Als dit wordt vergeleken met de ‘vergrijpen’ waarvan hij wordt beticht dan is dit mijns inziens een te zwaar middel om in te zetten.

De manier waarop we in OSM mappen is op basis van consensus en communicatie en met inachtname van richtlijnen. AnkEric is zijn eigen kaart aan het maken, wat mag met OSM data, maar aangezien hij dat niet in samenwerking met ons kan doen, dan kan hij beter OSM data downloaden en lokaal bewerken op een manier die hem goeddunkt.

(edit: Reactie op Friendly_Ghost)

Er wordt door meerdere mensen op gewezen dat de edits van AnkEric inhoudelijk goed zouden zijn. Het is daarom teleurstellend als je over richtlijnen begint omdat je daarmee suggereert dat AnkEric overtredingen zou hebben begaan. Ik hoop dat je begrijpt welke kant je daarmee opgaat.

En het is ook zo dat consensus en communicatie van twee kanten moeten komen en niet eenzijdig kunnen worden opgelegd.

1 Like

NIet alle edits. Het gaat vooral om het type changeset waar PeeWee32 naar verwijst en waar uitgebreid over gesproken is op het forum.

Klopt, maar als de andere kant niet wil praten houdt het op. Struisvogelpolitiek werkt dan tegen je.

3 Likes

Steeds hetzelfde herhalen is geen gesprek. Jezelf wijsmaken dat de ander niet wil praten is dan het toppunt van botheid.

“We willen met je praten” verwordt dan snel tot “je moet naar ons luisteren.” En daar bedankt hij voor. Ik vind dat zeer begrijpelijk.

Het gaat overigens om een onenigheid over stukjes weg van drie meter lang. Bijna geen enkele weg op OSM is geheel goed in kaart gebracht, wanneer er wordt gelet op alle verkeersdeelnemers. Eigenlijk is het schokkend dat hier zoveel woorden over vuil worden gemaakt.

Het gaat niet alleen om drie meter lange stukjes weg. Veel van zijn edits zijn goed, maar het komt vaker voor dat er wel problemen zijn.

Het probleem is dat hij elke vorm van communicatie uit de weg gaat. Bij commentaar op een wijziging wordt niet gereageerd en als er iets wordt teruggezet, komt er daarna een wijziging met commentaar als “complete and utter nonsense”… Op een gegeven moment houdt het op.

1 Like