Eerder geblokkeerde gebruiker is weer actief, gaat het nu goed?

Bijzonder, dit is iets te toevallig…

Ik pas wat aan in Eindhoven (~5 hours ago) en een van de wegen die ik rechtgetrokken heb wordt meteen aangepakt.

Changeset van AnkEric_DONE maakt een nieuwe Version #1 (~3hours ago, ~1 hour voor de ban van SomeoneEsle) way met netjes afgesplitste ‘use_sidepath’, eigenlijk zoals het hoort.

Op zich dus niks mis met de edit, interessante werkwijze - die tactiek moet ik eens onthouden voor situaties in m’n professionele leven. Dat gezegd hebbende, ik kan me voorstellen dat met een beetje meer open communicatie de NL community hier mogelijk zelfs enthousiast over zou kunnen zijn. Beetje jammer…

Niet heel toevallig denk ik, aangezien er ook door mij recent gewijzigde wegen zijn aangepakt. Dat zal onderdeel zijn van de gebruikte werkwijze.

Alweer een blokkade, maar ondertussen worden de edits zelf volgens mij vooral gewaardeerd (zie ook het afgesplitste - pun intended - topic).
Het gaat dus vooral om de communicatie?

Het is natuurlijk erg jammer dat hij niet via dit forum contact zoekt en alles op changesetniveau gebeurt. Met een aantal blokkades aan je broek zou ik, als ik hem was, toch hier contact opzoeken.

Inderdaad! En dat was de afgelopen 10 jaar ook al zo met AnkEric.
Doet hij dingen verkeerd? Nee, maar hij is op bepaalde gebieden een enorme pietje precies die niet altijd goed kan invoelen hoe anderen dat zien en reageert dan zoals hij reageert. Met o.a. als resultaat 2400 fixme’s die hij ook zelf aan had kunnen pakken…
Hij is nu opnieuw geblokkeerd voor 2 dagen en zal als die voorbij zijn weer gewoon verder gaan of een nieuw account aanmaken (waarschijnlijk AnkEric_DONE_DONE) waarmee hij weer door kan.
Kortom wat willen we met dit communicatiemodel?

1 Like

Precies dit. Ik ben eerder via gebieden die ik aan het bewerken was meerdere keren via de changesethistorie op ellenlange monologen of zelfs “rants” tegen andere gebruikers gestuit waarin hij geen blijk gaf open te staan voor meerdere zienswijzen en daarmee geen respect toonde voor andermans werk.

2 Likes

Volgens mij zijn de bedoelingen van AnkEric goed. Ik vind het ook niet erg als iemand gewoon wil mappen zonder actief deel te nemen in de community. Maar dat verandert wel als je dingen gaat doen die niet door het merendeel zonder uitleg als goed worden beschouwd. Dan is het zowel voor elkaars werkwijze en het wederzijdse respect van belang dat er wel gecommuniceerd wordt.

3 Likes

Ik denk ook dat de bedoelingen van AnkEric op zich goed zijn. Hij (Eric of is het toch Anke achterop de tandem met de gps?) zit naar mijn mening in een ‘tunnelvisie’ vanwege het maken van zijn eigen fietskaart vanuit de data van osm en waarbij dan de data moet stroken met hoe hij het ziet en wil zien op zijn eigen gemaakte kaart(en) voor zijn gps (als pietje precies zoals Marc dat al omschreef).
Ik heb jaren geleden al diverse woordwisselingen met hem gehad op het gps forum van Waypoint. Heeft er toe geleid dat hij zich op basis van mijn opmerkingen en meningen hoe het ook anders gezien kon worden , terug trok op dat forum (2018 ergens). Zijn actie toen dus.

1 Like

AnkEric_DONE is still active. They have refused to engage with the community (see e.g. https://www.openstreetmap.org/user_blocks/6580 and previous https://www.openstreetmap.org/user/AnkEric_DONE/blocks).

What would everyone here like me to do? If there is still a problem with the edits being made I can continue applying blocks escalating in length of time, but the net result will be that they will eventually stop mapping - they have not shown themselves capable of interacting with other people (not just my experience - see the comments above).

If people are happy that the edits are a net benefit to OSM, despite the problems, then I’d be more than happy to let them continue.

As long as he refrains from adding huge amounts of fixme’s or acts against general concensus I can live with the current situation

2 Likes

Agree with Tilia_J

AnkEric_DONE is also welcome at the OSM forum.

Thanks - I’ll not do anything else at this time.

I have reviewed their recent edits and I have to say I’m not amused with them. While some are ok, many of them fundamentally go against my mapping philosophy. My main problem with these recent edits is that AnkEric_DONE is splitting minor highways that branch off major roads here the cycleway of the major road crosses the minor road. Imo these parts always belong with each other. As the reason the first part is built is entirely for the second part.

If AnkEric_DONE did these types of edits in my area I would revert them right away. So, to answer you’re question: I’m am currently not happy with these edits.

Like I said earlier I do not mind if mappers want to map without discussing or adding a comment, but this changes when the edits are controversial.

https://www.openstreetmap.org/changeset/129928758

2 Likes

Fully agree here: a completely senseless changeset; please revert!

I agree as well, this is ridiculous. I mean, adding bicycle=use_sidepath or so is one thing, but this is plain wrong. The purpose of those pieces of road is not an “unclassified” highway but it serves merely as an entrance to the driveway => highway=service. (Yes, I’m locally familiar in that area, come there once every few months)
So I wouldn’t mind a couple additional blocks until he communicated here and works in line with community consensus.

1 Like

Alas, Discourse hides who the “please revert” request was aimed at. These changes are normally small edits that are easily revertable by one of many means, but anyone would like me to help with a revert, please email data@openstreetmap.org with a subject of “Re: [Ticket#2022072310000116] [OpenStreetMap] Re: Issue #21332 (User “AnkEric_DONE”)” and details of the changeset to revert and and it’ll wake up the ticket.

Clearly it was that this changeset is the culprit.

I guess there must be more alike.
I fully support Tjuro’s comment; I don’t know why exactly AncE does this, but in my eyes this is similar as mapping for the renderer: some kind of mapping practice that serves, if at all, other, AncE’s private - and not shared with the community - purposes than making a good map.

Further I have (privately though) strong objections to map all short meaningless single-used private paths (don’t call these driveways) to every house; these are not service roads imho.

1 Like

Revert has been done already, after a request to join this topic.

1 Like

Changeset history is also being manipulated (Changeset):
* Tamboerijn (7236205, v6)
* Tamboerijn (1120961834, v1)

v1 has 33 nodes and v6 has 2 nodes.
That’s not how JOSM splits ways, it retains history on the way with the most nodes.

AnkEric_DONE blijft onverdroten doormappen zonder zich in dit forum te melden. Een ban van minstens een week lijkt me op zijn plaats.

3 Likes

In JOSM you can choose wich part should keep the history. This is not necessarily the part containing the most nodes.

2 Likes