Eerder geblokkeerde gebruiker is weer actief, gaat het nu goed?

Tsja, alles begint uiteindelijk met communicatie, en daar schort het bij AnkEric aan. Dus een blokkade tot hij fatsoenlijk gecommuniceerd heeft lijkt mij dan toch op zijn plaats. Misschien niet 10 jaar maar een maandje om mee te beginnen?

Lastig… het is wel fatsoenlijk en wenselijk maar niet verplicht om te overleggen over je edits en aktiviteiten voor OSM. Dat op zich is geen reden voor een blok. Af en toe minder geslaagde edits en eigenwijs mappen ook niet. Ik ben Ankeric veel tegengekomen op Mapillary, veel goed werk.
Echt foute edits of zomaar andermans werk aanpassen, dat is niet goed. We doen dat allemaal wel eens, denk ik, bij Ankeric gaat het zonder overleg maar vandalisme is het niet, lijkt mij, wel eigenzinnig.

Ik denk dat er niet veel anders op zit dan echte fouten, en het aantasten van andermans werk, blijven reverten.
Ik ben wel benieuwd wat iemand tot zo’n totale communicatiestop brengt. Een krenking ergens in het verleden, vermoed ik. Ik weet dat er veel mensen afhaken na een tijdje omdat je inderdaad af en toe tegen een muur loopt. OSM is niet altijd een paradijsje.

1 Like

Blokkade werkt gewoon. Voor de blokkade kwakte hij alles vol met Fixme’s en nu doet hij dat (vrijwel) niet meer. Als hij hier niet wil communiceren, dan maar op de harde manier i.p.v. accepteren en terugdraaien wat fout is. Met terugdraaien en herstellen, accepteren we dat iedereen op z’n eigen manier mag mappen en de community de brokken wel opruimt. Daar pas ik voor.

2 Likes

Zoals ik beloofde heb ik AnkEric_DONE een bericht gestuurd (op 17 december) op zijn OSM account.
Tot nu toe heb ik daar geen reactie op ontvangen hoewel ik hem vriendelijk heb gevraagd (maar wel met nadruk) om te reageren op mijn bericht om zijn standpunt kenbaar te maken.
2 mogelijkheden:
a. Hij leest niet de berichten die op zijn account binnenkomen
b. Hij leest ze wel maar reageert (nog) niet

Ik zal vandaag nogmaals een PM aan hem sturen met de vraag of hij mijn eerdere bericht heeft ontvangen en gelezen.

3 Likes

Ik zie nu maar 1 soort edits van AE. Daar waar een weg eindigt op een (doorgaande)weg waar fietsers geen toegang hebben (bicycle=no of use_sidepath), wordt de betreffende weg geknipt en de fietsbeperking van de (doorgaande)weg gekopieerd naar het geknipte stukje weg. Ongeacht of de beperking correct is of niet. Ook wordt niet gekeken of de situatie ter plekke veranderd is, zodat fietsers mogelijk de (doorgaande)weg mogen oversteken.
In mijn opzicht wordt OSM hier op geen enkele manier beter van.

6 Likes

Ter info. In deze post is mijn stelling dat op die korte stukjes er wettelijk zelfs geen verbod voor fietsers geldt en dat het toevoegen van “bicycle=use_sidepath/no” dus fout is.

5 Likes

Op 30 december opnieuw een bericht aan AnkEric_DONE gestuurd met de vraag of hij mijn eerdere bericht heeft gelezen.
Opnieuw geen reactie.

Voorstellen voor een vervolg?

1 Like
3 Likes

Ik vind het toch lastig - op zich is niet communiceren MI geen reden voor een ban.

@Peter_Elderson Het stoort mij dat je nu suggereert dat hij een ban krijgt, alleen maar omdat hij niet communiceert. Er is veel meer aan de hand en dat weet je best.
Zijn manier van mappen (voor eigen router) was twijfelachtig, na het onderzoek van Pewee en Allroads blijkt het gewoon fout te zijn. Als je iemand daar op aanspreekt en hij weigert keer op keer te reageren dan lijkt me de actie van Marc gewoon terecht!

1 Like

Daar heb je ook gelijk in. Maar er is ook veel goed werk van Ankeric, enorm veel bijdragen op Mapillary, en dat weeg ik dan toch ook mee. Hij is denk ik ook niet de enige die wel OSM doet maar zich van de community heeft afgekeerd. En dat totale afkeren vind ik dan ook weer te ver gaan, ik denk dat je ook dan op changeset kommentaar beter wel kan reageren. Het is gewoon jammer als het helemaal stukloopt terwijl er toch ook goeds is.

Oh, ik heb er helemaal geen probleem mee als hij zich hier niet laat zien, maar als je hem aanspreekt op z’n werk, Marc hem aanspreekt op z’n werk en hij dan gewoon pertinent weigert te reageren, dat je dan op een gegeven moment een lijn moet trekken.
Er zijn er meer die veel mappen, zich hier niet laten zien, maar wel reageren op vragen/opmerkingen op changesets.
OSM is een community, met regels, als een mapper zich daar niet aan wenst te houden, moet deze ook de consequenties ondervinden. Ik vind het een beetje hypocriet om van een mod onberispelijk gedrag te vereisen, maar het niet willen reageren van een ander (om te reageren op z’n “rare” mapgedrag) onder de mantel der liefde te willen bedekken.

2 Likes

Ik neem dan maar aan dat dit niet persoonlijk bedoeld is, in ieder geval herken ik me hier niet in.

Nee, absoluut niet persoonlijk bedoeld!
Ik vergelijk “Good record of being exemplary” met het gedrag van AE.

Vandaag een reactie van AnkEric_DONE ontvangen met de mededeling dat hij OSM voorgoed verlaat.
https://www.openstreetmap.org/user/user_15263167

It’s a shame that it had to end this way, but to be honest I’m not particularly surprised. Thanks to everyone who tried to help.

4 Likes

Jammer dat het zo ver moest komen. En helemaal jammer dat het de community niet gelukt is om on speaking terms met hem te komen. Maar we zullen moeten accepteren dat er - net als in de ‘gewone’ wereld - ook in OSM mensen actief zijn die een andere weg ingeslagen zijn en niet te benaderen zijn.
We danken hem voor de goede bijdragen die hij wel gedaan heeft.

1 Like

Wie bedoel je met “we”?

1 Like

Wel?
Je kunt niet mensen bedanken in mijn naam Martin. Daarom vraag ik het nog een keer: wie is we?
Is dat de moderatorgroep?

Dan dank ik hem namens dat deel van de community dat zijn positieve bijdragen gewaardeerd heeft.
Je citeert erg subjectief.

En ik ga mijn tekst niet aanpassen;
Maar de vraag aan jou, op de man af: welk positief effect denk je dat deze bijdrage van jou heeft, dit los van het feit dat je daar acht dagen op hebt zitten broeden?

5 Likes