Eenrichting blijft zichtbaar in OsmAnd

Eind mei heb ik in Bladel een stuk fietspad op de rotonde aangepast
Het gaat het stuk tussen Lodewijk Van Deyssellaan (punt 33588879) en P.G. Ballingslaan. (punt 3324064) Dat stuk stond als eenrichtingsverkeer gemapt, en dat is het niet meer. Dus heb ik dat aangepast (oneway = no). Later heb ik de kaart via http://www.openfietsmap.nl/ gedownload en in BaseCamp gezet. Daar is de verandering te zien. Maar op de kaart van OsmAnd op mijn telefoon blijft dat stuk als eenrichtingsverkeer aangeven en routeren. Ook niet als ik de kaart opnieuw installeer. Wat kan hier aan de hand zijn.

Groet Wim van der Ven.

Misschien kan je dit beter in het Nederlandse deel van het forum plaatsen.

Perhaps it is better to place this in the Dutch part of the forum.

Leuk om te zien dat verschillende routers en renderers er verschillend mee om gaan.

Het fietspad is voorzien van de tags junction=roundabout en oneway=no.
Bij OsmAnd zorgt junction=roundabout ervoor dat de rijrichting op de rotonde wordt weergegeven en oneway=no wordt dan genegeerd.

openfietsmap/Basecamp doet dat dus precies omgekeerd.

In JOSM geeft de combinatie van junction=roundabout en oneway=… een foutmelding.

Mijn advies zou dan ook zijn om function=roundabout te verwijderen en oneway=… te laten staan.

Misschien kan je dit beter in het Nederlandse deel van het forum plaatsen.

Probably, yes. Or, if willing to post in an international section - or should I say “omni-cultural”? - do so in a more universal language.

Now to answer the original question: in my limited experience, OsmAnd is often very slow to take up changes in OSM, it can easily take a week or two. Do not be impatient.

Leo, bedankt voor het antwoord. Ik heb bij dat gedeelte de function=roundabout weg gehaald. Zou ik dat voor de hele rotonde moeten doen?

Goede vraag. Zelf sta ik in twijfel.
De wegbeheerder heeft met het aanbrengen van de middenstreep duidelijk gemaakt dat op dat gedeelte twee-richting verkeer is toegestaan.
Daarmee wordt dus ook gesuggereerd dat de verkeersborden D1 niet gelden voor het fietspad.

Alles bij elkaar denk ik dus dat de bedoelingen van de wegbeheerder nu op de kaart staan.
Dat de daarvoor benodigde borden ontbreken wordt kennelijk niet als storend ervaren.
Men neemt gemakshalve aan dat het fietspad deel uitmaakt van de rotonde.

Het handhaven van junction=roundabout kan dan geen kwaad.
Het toevoegen van oneway=yes is dan dubbelop en dus overbodig.