Een naam geven aan een bos

Ik ben bezig met wat edits in Ommen. Hierbij wou ik een bos/ een gebied met meerdere landuse=forest tags een naam geven. Is dat mogelijk/toegestaan en zo ja hoe?

Bij dit gebied is geen naambordjes oid aanwezig het is puur een benaming wat de meeste inwoners van Ommen begrijpen.

Het is wel een buurtschap.

P.S. Hoe map je een trimbaan?

Waar is het precies, hoe heet het en heb je daar misschien een bevestigende bron voor?

PS Welkom!

PS2 Sorry, de antwoorden stonden op de gelinkte pagina. Lijt mij voldoende om de naam te mappen, er is zelfs al een weg naar vernoemd!

Bedankt!

En dan is de vervolg vraag, hoe kan ik dat mappen?

Dat laat ik aan anderen over om te beanwoorden!

Er zijn twee dingen die je kan doen. De makkelijkste is zo klaar:

Zo doen we dat bijvoorbeeld met het Leeuwarder Bos.

Iets moeilijker is het als je ook de omtrek van het bos wil aangeven.

Bij het Leeuwarder Bos is die grensrelatie er ook, en krijgt bovenstaande place=locality de rol van de label in die relatie. Het Leeuwarder Bos deelt zijn grens met de omliggende wijken. Eigenlijk is het een soort van buurt, maar dan zonder noemenswaardige bewoning. Als je geen zin hebt om de grens uit te zoeken, of als deze niet duidelijk is, dan mag je die ook weglaten.

P.S. Hoe map je een trimbaan?

@Jorik_GingerLionXx_Seisveld Trimbaan, kijk even hier bij Fit-O-meter / Trimbaan: Template:NL:How to map a:F - OpenStreetMap Wiki

Bedankt hier kan ik wat mee!